• درب باز کن اتوماتیک


    درب اتوماتیک پارکینگ

    درب بازکن اتوماتیک یک وسیله مکانیکی است که برای باز کردن و بستن درب ورودی پارکینگ استفاده می شود دو نوع عمده از سیستم های درب بازکن اتوماتیک پارکینگی وجود دارند که عبارتند از سیستم هیدرولیکی و سیستم الکترومکانیکی،

    که این سیستم ها می توانند به گروه های درب بازکن های اتوماتیک میل ماردونی ، پیستونی و زیر سطحی تقسیم می شوند درب بازکن های اتوماتیک برای هر دو مدل درب ورودی کشویی و لولایی طراحی شده اند

    سیستم درب اتوماتیک الکترومکانیک پارکینگی

    این سیستم می تواند طوری برنامه ریزی شود تا عملیات باز کردن درب توسط درب بازکن اتوماتیک با دستور گیری از یک سیستم دستی ( مانند کی سوئیچ یا پوش باتوم ) یا یک دستگاه فرستنده بی سیم ( مانند ریموت کنترل ) صورت پذیرد. درب اتوماتیک همچنین می توانند به پانل های خورشیدی مجهز شوند تا انجام عملیات  را در طی قطع برق تضمین کنند. بسیاری از محصولات درب اتوماتیک می توانند با اتصال به باتری در مواقع قطع برق نیز از فعالیت باز نمانند

    سیستم درب اتوماتیک الکتروهیدرولیک پارکینگی

    همانطور که از نامش پیداست این سیستم از سیال های هیدرولیکی جهت حرکت دادن درب استفاده می کنند. معمولاً اپراتورهای هیدرولیکی قطعات متحرک کمتری نسبت به اپراتورهای مکانیکی دارند و موتورهای هیدرولیکی مزیت های زیادی دارند. این موتورها قادر به تولید توان بیشتری نسبت به موتورهای مکانیکی هستند و مجبور نیستند برای باز کردن درب های بزرگ با تمام توان کار کننددرب بازکن های اتوماتیک الکتروهیدرولیکی می توانند با قابلیت عدم قفل ساخته شوند تا از صدمه زدن به خودرو در هنگام برخورد جلوگیری شود، در این صورت می توان از سایر مکانیزم ها ( قفل الکتریکی ) برای قفل شدن درب در هنگام بسته شدن استفاده کرد. درب بازکن های اتوماتیک هیدرولیک در معرض نقص در سیستم آب بندی خود قرار دارند که باعث خروج روغن از سیکل عملکردی جک می شود این مشکل می تواند در اثر فشار بالایی که از ضربات برخورد با خودرو ناشی می شود، ایجاد گردد اما این آسیب به آسانی قابل تعمیر است

     

    دریهای اتوماتیک

    سیستم های درب بازکن اتوماتیک جهت رفاه بیشتر و همچنین با اهداف حفاظتی و امنیتی در مکان های مختلف بر روی انواع گوناگون درب ها مانندد درب گاراژ درب حیاط درب ورودی ساختمان و حتی درب اتاق های ساختمان (برای افراد معلول) نصب می شود.

    موتور الکتریکی
    در اکثر موارد برای سیستم های در بازکن اتوماتیک از موتورهای تک فاز استفاده می شود.این موتورها باید قابلیت چپگرد ، راستگرد شدن را داشته باشند لذا از موتورهای تک فاز با دو سیم پیچ مشابه استفاده می شود که با سری قرار گرفتن یک خازن با هر کدام از سیم پیچ ها می توان جهت حرکت موتور را تغییر داد.معمولاً 4 سیم از موتور خارج می شود که یک سیم به عنوان ارت و دو سیم دیگر به دو سر خازن وصل می گردند تمام سیم های موتور در انتها به ترمینال های مدار الکترونیکی وصل می شوند.این موتورها در توان های 50 وات تا 1000 وات برای درب های مختلف از نظر اندازه و وزن مورد استفاده قرار می گیرد.تنها در مورد درب های دو لنگه از دو موتور استفاده می شود ، ولی در بقیه موارد یک موتور مورداستفاده قرار می گیرد. نکته ای که باید در مورد کار موتور توجه نمود این است که کار یکسره و مداوم موتور در این سیستم ها باعث داغ شدن موتور و آسیب دیدن آن می شود لذا باید از باز و بسته کردن پشت سر هم درب بدون وقفه اجتناب کرد

    قسمت مکانیکی یا گیربکس
    به دلیل کافی نبودن نیروی یک موتور معمولی تک فاز برای باز و بسته کردن در باید توسط سیستم مکانیکی نیروی آن را افزایش داد معمولا ً برای این کار از جعبه دنده (گیربکس) استفاده می گردد
    پس از افزایش نیرو نحوه انتقال آن به درب بستگی به نوع درب دارد و به روش های گوناگون صورت می گیرد.برای درب های
    ریلی (کشویی) نیرو توسط یک چرخ دنده از محور محرک مکانیکی به دنده های شانه ای نصب شده زیر در منتقل می گردد در مورد درب های یک تکه که بطور عمودی باز و بسته می شوند(Tilt Door)  پو درب های تکه ای (Sectional) نیرو توسط زنجیر یا تسمه انتقال می یابد و برای درب های تک لنگه یا دو لنگه (Swing Door) توسط بازوهای درب باز و بسته می گردد



  • از صفحات زیر نیز دیدن کنید:

    سوئیچ جی ای سی گونو G5ساخت ریموت نیسان ماکسیماکلیدکامپیوتری فاینسیلندر ضد سرقت کلید کامپیوتری سایز 40*45ساخت ریموت هیوندا آزرا نیوآموزش ایمنی خودروقفل کتابی گیرا سوپر جی کلید کامپیوتریسیلندر ضد سرقت کلید کامپیوتری سایز 55*30ست کامل ال 90 ( استارت ، دو در،صندوق ، در باک )سوئیچ ریموت دار پژو 207
بالا