حالت نمایش عریض
12
  • عادت های اشتباه در رانندگی


    دو مورد از عادتهای اشتباه در رانندگی و عواقب رانندگی با خودرو با باک خالی را در زیر می آوریم

    استراحت دادن دست بر روی دسته دنده

    قرار دادن طولانی مدت دست بر روی دسته دنده موجب خرابی قظعات گیربکس می شود با گذاشتن دست نیروی بیشتری به اتصالات و چرخ دنده های هماهنگ کننده  وارد می شود

    توقف خودرو پشت چراغ قرمز بدون خلاص کردن

    در صورتی که خودرو را متوقف کرده اید و از دنده در نیاورید جعبه دنده سریعتر از حالت معمولی خراب می شود در واقع با نگه داشتن کلاچ و در دنده بودن خودرو فشار زیادی به صفحه کلاچ وارد می شود

    رانندگی با خودرو با باک خالی

    چراغ هشدار سوخت نشان می دهد که خودرو از سوخت رزرو استفاده می کند که سوخت رزرو حدود 10 تا 15 درصد ظرفیت باک سوخت می باشد در باک سوخت وسیله ای به نام پمپ بنزین وجود دارد که وظیفه انتقال بنزین از باک به موتور را بر عهده  دارد پمپ بنزین به منظور خنک و روان ماندن به بنزین متکی است راندن خودرو با سوخت کم به این معنی است که پمپ روان نمانده و در این زمان ریسک داغ شدن بیش از حد ایجاد می شود که منجر به خراب شدن پمپ می شود خرابی پمپ هزینه زیادی دارد که خرابی آن به کارایی پایین خودرو، مخصوصا شتابگیری ناهنجار آن یا حتی به عدم روشن شدن خودرو منجر می شود پمپ بنزین خودرو همچنین دارای فیلتر بنزینی است که اگر با باک خالی  برانید به سرعت کثیف می شود  



  • اصول رانندگی در برف


    اصل 1 : پدال گاز را تا انتها فشار دهید

    در شرایطی که برف به تازگی باریده است و حالت یخ زده ندارد دسته دنده را درحالت 2 و پدال گاز را فشار داده و کلاج را رها کنید معمولا سرعت در حالت هرزگردی تا 80 کیلومتر بر ساعت هم می رسدو اتومبیل شما با کندن برف زیر لاستیک شروع به حرکت می کند 

    اصل 2 : باد تایرها را اساسی کم کنید

    احتمالا این مطلب را زیاد شنیده اید ولی هرگز انجام نداده اید باید به میزان لازم باد را کم کنید  باد را آنقدر کم کنید تا اگر کسی شما را دید تذکر پنچر شدن شما را گوشزد کند توجه داشته باشید که در چند کیلومتر نه لاستیک و نه اتومبیل شما آسیبی نخواهد دید فقط با این کار از یک خسارت جانی و مالی خیلی بزرگتر جلو گیری کرده اید 

    اصل 3 : tcs را خاموش کنید

    در اتومبیلهای دنده اتوماتیک و مجهز به سیستم کنترل هرزگردی که تی سی اس  می نامند این سیستم وظیفه هرزگری چرخها هنگام شتاب گیری در مسیرهای لیزمی باشد این سیستم را خاموش کرده و ترجیحا اتومبیل را درحالت تیپ ترونیک و دنده یک قرار دهید زیرا سیستم کنترل هرزگردی با تشخیص لغزندگی مسیر اجازه گاز خوردن اتومبیل و اجرای اصل 1 را از شما می گیرد  



  • رنو ساندرو ، بررسی کیفیت ،قیمت سوئیچ و ریموت


    رنو ساندرو یک خودروی هاچ بک ساخت کشور فرانسه و از سال 94 توسط پارس خودرو وارد بازار ایران شد که در دو مدل دنده ای و اتوماتیک عرضه شده است  رنو ساندرو از نظر قوای محرکه و ویژگی های فنی اشتراک زیادی با ال 90 دارد که از مزایای آن مصرف سوخت مناسب ، ابعاد مناسب  برای استفاده شهری و استهلاک پایین را می توان نام برد رنو ساندرو در بازار جهانی با نام داچیا ساندرو شناخته می شود سیستم ترمز خودرو توسط یک شرکت آلمانی طراحی و ساخته شده است در محور جلو از نوع دیسک خنک کننده و در عقب کاسه ای می باشد از دیگر تجهیزات چهار شیشه برقی و آینه های برقی مجهز به گرمکن ، مه شکن جلو و عقب با قابلیت تنظیم ، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور و سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزر می باشد حداکثر سرعت در مدلهای دنده ای به 175 و در مدلهای اتوماتیک به 170 کیلومتر بر ساعت می رسد یکی دیگر از مدلهای ساندرو ، اسثپ وی است که یک سال بعد از ساندرو وارد بازار شد و به لحاظ ظاهری شباهت زیادی به ساندرو دارد اما در عرض و ارتفاع کمی بزرگتر می باشد استپ وی که بر روی پلت فرم تندر 90 ساخته شده از لحاظ ایمنی بهتر و از لحاظ ظاهری با تغییراتی در رنگ بندی سپرها و دور گلگیرها و دستگیره های کرومی و با تفاوت دریافت 5 ستاره نسبت به تندر 90 که تنها سه ستاره دریافت نمود است

    قیمت ساخت سوئیچ و ریموت ساندرو نسبت به ال 90 بالاتر بوده و با دستگاه های مخصوص تعریف می شود ریموت کنترل ساندرو دقیقا شبیه با ریموت تندر 90 بوده و تنها در ظاهر تیغه آن کمی بلندتر می باشد ریموت ساندرو یک باطری 2016 سکه ای لازم دارد که سعی کنید از باطری های با کیفیت استفاده کنید برای ساخت سوئیچ و ریموت ساندرو بهتر است به مراکز معتبرمراجعه کنید زیرا برای ساخت نیاز به کد ورود به سیستم بوده که باید با دستگاه های مخصوص از یو سی اچ خودرو استخراج شود       

     



  • نحوه کددادن ، پاک کردن و برنامه ریزی جک پارکینگ آترین


    جک پارکینگی آرینا مدل آترین : آرینا  یکی ازشرکت های ایرانی است که بیش از یک دهه است در زمینه سیستم های هوشمند درب پارکینگ فعالیت دارد ازمزایای این جک نسبت به مشابه ایرانی امکانات اضافی آن می باشد مثل روشن نمودن چراغهای پارکینگ به طور مستقل توسط ریموت کنترل با زمان روشنایی قابل تنظیم ، قابلیت اتصال به تجهیزات نظارتی و امنیتی مانند دستگاه کارت خوان ، سیستم کنترل تردد

    ریموت جک پارکینگی آترین : ریموتهای اولیه این برند هاپینگ بوده که در دو فرکانس 315 و 433 وارد بازار شده بودند که در سالهای آتی از ریموت با قابلیت کپی استفاده نموده برد کنترل اکثر مدلها دارای نمایشگر ودرصورت قطعی هر کدام ازمتعلقات داخل نمایشگر قابل مشاهده می باشد درب پارکینگ آرینا مدل آترین دارای سیستم فوتو تست که در صورت خرابی یکی از چشمی ها ارور آن را روی نمایشگر می توانید مشاهده کنید برای قطع چشمی ها پل شماره سه و چهار را به هم باید وصل کنید توجه داشته باشید که پلهای 5 و 6 همیشه باید به هم متصل باشند دستگاه کنترل برد دارای سه دکمه  می باشد 

    meno ، yes ، no

    که برنامه ریزی توسط این سه دکمه صورت می گیرد جهت اضافه نمودن ریموت جدید دکمه نو را سه ثانیه فشار داده و دکمه ریموت را نگه دارید تا کد بگیرد برای پاک کردن تمام ریموتها هم دکمه نو را ده ثانیه نگه دارید تا کل ریموتها از حافظه دستگاه پاک شودبرای وارد شدن به منوی تنظیمات دکمه منو را سه ثانیه فشار دهید مانند بقیه جکها زمان کارکرد هر دو موتور تنظیم زمان بسته شدن اتوماتیک پس از عبور ازچشمی و.. از این قسمت قابل تنظیم می باشد و جهت سیو کردن تغییرات انجام شده دکمه منو را سه ثانیه نگه دارید در جک آترین زیر نمایشگر شش عدد خانه وجود دارد که در حالت عادی دو خانه اول باید پر باشد   ( گردآوری توسط محمد حسن فراهانی )       



  • تعریف ریموت یا سوئیچ ماشین به صورت دستی بدون نیاز به دستگاه


    اگر ریموت یا سوئیچ ماشین خود را گم کرده باشیم و از مراکز معتبر هم نخواهیم کمک بگیریم به ناچاربه اینترنت سری می زنیم و یکسری مطالبی را می بینیم که بعضی از ریموت ها  قابل تعریف به صورت دستی هم هست و نیاز به دستگاه خاصی برای تعریف نیست پس نتیجه می گیریم که ما ریموت خام  را خودمان تهیه کنیم و با این روشها تعریف کنیم ودر این صورت هزینه ای هم بابت تعریف پرداخت نکرده ایم حال با جستجوی بیشتر در بعضی موارد هم گفته شده که ریموت خودروهای دیگر دوباره برای ماشین دیگری هم قابل تعریف می باشد پس در جستجوی ریموت دست دوم یا کارکرده در سایتهایی مثل دیوار و غیره... گشته و با مبلغی به نسبت خیلی پایینتر از ریموت خام ، ریموت کارکرده راخریداری می کنیم  و به روش دستی برای خودرو تعریف می کنیم توجه کنید که فروشنده هم در هنگام خرید چه در مورد ریموت نو و چه ریموت دست دوم به عدم مرجوعی اشاره می کند ولی آیا باید به این مراحلی که در چندین مرجع پیدا کرده ایم اعتماد کنیم یا نه ؟

    طبق آمارتا نود درصد این موارد نتیجه نداشته و موفق نبوده و باعث دردسر شده پس برای خرید یک ریموت دست دوم و یا خام باید  قدرت ریسک بالایی داشت 

      آمارها نشان می دهد  که در بیشتر موارد یا ریموت خراب بوده یا با دستگاه های مخصوص باید خام شود یا با انجام مراحل فوق در سیستم ماشین مشکل ایجاد شده که در نهایت هزینه ای چند برابر روند طبیعی را متقبل خواهید شد توجه داشته باشید که  متخصصین برای تعریف ریموت چه به صورت دستی و چه با دستگاه چندین مورد را بررسی نموده سپس اقدام به تعریف می کنند  توصیه ما به شما این است که شاید در ظاهر به نظر برسد که کمتر هزینه می کنید ولی مطمئن باشید که درآخر دوباره اقدام به ساخت یک ریموت جدید می کنید   خواهشمندیم برای هزینه کمتر وصرف زمان کمتر مستقیما به مراکز معتبر مراجعه کنید    



  • فرق سوئیچ کددار با سوئیچ معمولی چیست


    سوئیچ کددار : شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای ساخت یک سوئیچ برای ماشین خود به کلید سازی مراجعه کرده باشید و با قیمتی که فکرش را نمی کنید مواجه شوید که با پرسش از کلیدساز جوابی که می گیرید این است ماشین شما کددار می باشد سوئیچ معمولی ماشین شما را روشن نمی کند و اگردلیل این قیمت بالا را جویا  شوید توضیح می دهند که ماشین شما دارای سیستم ضد سرقت بوده و با ساخت یک سوئیچ معمولی از روی کلید ماشین درها باز می شود کلید داخل استارت هم می چرخد ولی ماشین روشن نمی شود چون باید دستگاه به ماشین وصل شود و مراحل تعریف سوئیچ نیز انجام شود یعنی داخل سوئیچ شما قطعه ای به نام چیپ یا تگ وجود دارد که با کامپیوتر ماشین هماهنگ بوده و اجازه روشن شدن به خودرو را می دهدحال اگر این تراشه وجود نداشته باشد یا با ای سی یو ماشین مچ نشده باشد پس کامپیوتر خودرو اجازه روشن شدن به ماشین را نمی دهد پس  با این تفاسیر در امنیت خودروهم تاثیر دارد یعنی یک روش برای جلوگیری از سرقت محسوب می شود یعنی در صورتی که دزد وارد خودرو شده و به هر روشی توانسته باشد برق پشت آمپرماشین بیاورد در صورت کددار بودن خودرو قادر به روشن کردن آن نمی باشد       



  • کروز کنترل چیست و نحوه کارکرد


    کروز کنترل سیستم ثابت نگه داشتن سرعت خودرو به دلخواه راننده می باشد کلیدهای کروز کنترل علاوه بر روی فرمان بر روی داشبورد یا اهرم راهنما یا روی سردنده هم نصب می شود در سیستم کروز کنترل سرعت خودرو قابل تنظیم بوده و با دکمه های آن کم و زیاد می شود که با فشار دادن پدال گاز یا کلاچ روشن و خاموش می شودو در صورتی که راننده به طور تصادفی از حالت دنده به خلاص برود اغلب کروز کنترلها به صورت خودکار خاموش می شوند معمولا بر دونوع بوده که یا با استفاده از سیم به دریچه گاز یا همچون استپر خودرو در مسیر دریچه خودرو به صورت الکتریکی عمل می کند    

    نکات قابل توجه برای استفاده از کروز کنترل :

    بهتر است  در جاده های باز و رانندگی در مسافتهای طولانی در نظر گرفته شود 

    در مکانهای پر تردد و پرترافیک ، مسیرهای با شیب زیاد یا به هنگام برف و باران استفاده نکنید

    به هنگام استفاده از کروز کنترل برای ترمز یا کاهش سرعت پای خود را نزدیک پدال ترمز نگه دارید

    مزایای استفاده از کروز کنترل :

    امکان تثبیت سرعت خودرو و جلوگیری از تجاوز نا خواسته از سرعت مجاز

    کاهش نوسانات دریچه گاز

    کاهش مصرف سوخت

    آسایش و راحتی راننده در مسافتهای طولانی



  • قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال


     قفل فرمان : یکی ازوسایلی است که جهت امنیت و حفاظت ازخودرودر برابر سرقت  استفاده می شود بهتر است در هنگام استفاده از قفل فرمان، خود فرمان ماشین هم قفل باشد . قفل فرمان را بصورتی بزنید که چسبیده به شیشه اتومبیل باشد تا تکان نخورد. تا با تغییر ارتفاع فرمان  هم نتوانند باز کنند  دلیل استفاده از قفل فرمان،  ایجاد محدودیت برای حرکت است این قفل باید به گونه ای زده شود  که راننده بعد از خروج از پارک نتواند فرمان را بچرخاند یکی دیگر از وسایل ایمنی قفل پدال می باشد

    قفل پدال : شما با بستن قفل پدال محدودیت در ترمز و کلاج ایجاد می کنید که در حقیقت کنترل ماشین را برای سرقت کمتر می کنید در مجموع نمی توان گفت که کدام بهتر است،  شما با زدن قفل فرمان و پدال  فقط مدت زمان سرقت را بیشتر می کنید.  البته سارق وقتی یک ماشین با داشتن قفل فرمان یا پدال را ببیند طبیعتا برای ماشینی وقت می گذارد که زمان کمتری ببرد و سریعتربه نتیجه می رسد  دقت کنید  که هر دو قفل توسط سارقان حرفه ای قابل باز شدن هستند اما مزیتشان این است که روند سرقت را کندتر و احتمال رسیدن صاحب خودرو را بیشتر می کنند خصوصا در حال حاضر که عابرین نسبت به صدای آژیر دزدگیرها بی تفاوت شده اند در مورد قفل پدال به دلیل عدم دید اولیه از خارج از خودرو و سخت بودن عملیات قفل گشایی توسط دریل و غیره در آن فضای کم، اندکی بیشتر از قفل فرمان قابل اعتماد است دقت کنید که هیچ کدام از این قفلها  بازدارنده نمی باشد بلکه فقط تاخیر انداز هستند قفل پدال بدلیل دسترسی سخت، ریسک بالاتری برای دزد دارد چون با رفتن به زیر فرمان  هوشیاری اش نسبت به اطراف کم می شود اگر نمی خواهید دزد به ماشین تان بزند،این توصیه ها را جدی بگیرید سرقت از اتومبیل یکی از اتواع سرقت است که با کمی توجه می توان آن را به حداقل رساند   در زیر برخی از مواردی که باید برای جلوگیری ازسرقت رعایت شود ذکرشده است.

    1- اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوییچ مخفی، قفل فرمان و قفل سوییچی و یا قفل پدال  مجهز کنید.

    2- از پارک کردن اتومبیل در نقاط خلوت خودداری کرده و در صورت امکان در پارکینگ و یا در محلی با نور کافی پارک کنید.

    3- هنگام ترک اتومبیل  درها و شیشه‌ها را کاملاً ببندید واز به جا گذاشتن اشیاء قابل توجه و قیمتی در داخل خودرو جداً خودداری کنید.

    علاوه بر سرقت خودروها ربودن اجزای آنها مانند متعلقات موتور، جعبه دنده، کیسه های هوا، چرخ زاپاس، رینگ و لاستیک سیستمهای صوتی و تصویری،  هم طرفداران خاص خود را دارد  که در کنار آنها نباید دزدی اشیاء جا مانده در اتومبیل مثل گوشی موبایل، کیفهای پول یا اسناد را نیز فراموش کرد مهمترین کار در جلوگیری از سرقت خودرو، بکار بستن روشهای پیشگیرانه و استفاده از ادوات پیشگیری است تا خطر دزدیده شدن اتومبیل به کمترین حد برسد



  • اطلاعاتی در مورد تویوتا : تاریخچه ، نوع سوئیچ و ریموت ، قیمت و نحوه کددهی


    تویوتا یکی از برندهای خودرو بوده که در صنعت خودرو سازی از زمان تاسیس پیشرفتهای قابل توجهی داشته  این  شرکت خودروسازی در سال ۱۹۲۶ تاسیس و شخصی به نام  کیشیرو تویودا، اقدام به راه‌اندازی این شرکت  نمود و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویودا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد ابتدا اسم کارخانه تویودا بوده که به معنی کشتزار وسیع برنج می‌باشد.  نخستین محصول تجاری شرکت تویوتا کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود. در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن، کامیون تولید می‌نمود  ازسال 1998 شروع به کددار کردن خودروهای خود نمود که  تمامی آنها دارای چراغ ایموبلایزر می باشند که می توان به کمری - کرولا - یاریس - پرادو - پریوس - آریون - هایس - هایلوکس - لندکروز - فورچونر -راوفور و غیره اشاره نمود برای بالا بردن سطح امنیتی خودروها اقدام به کددار کردن خودروهای خودکرد که ازسیستم ایموبلایزرو چیپ با  آیدی های مختلف استفاده کرد ابتدا با چهار سی خودروهای خود راوارد بازار نمود که در صورت گم شدن تمام سوئیچ ها در این مدل باید از روی ایمو تعریف سوئیچ صورت بپذیرد  و سپس با چیپ چهار دی و اچ و جی نیز تولید کرد خودروهای تویوتا هم مانند بقیه خودروها کلیدی و اسمارت دارند که در خودروهای کلیدی تویوتا دو عدد کلید که یکی دسته مشکی یا کلید مستر می باشد و یکی دسته طوسی یا کلید تعمیرگاه می گویند که این کلید به صندوق و داشبورد نمی خورد و با وارد کردن کلید داخل استارت چراغ ایموبلایزر یک لحظه به صورت ثابت روشن شده سپس خاموش می شود  برای ساخت ریموت یا سوئیچ این نوع خودرو نیازی به داشتن کد نمی باشد تعریف سوئیچ و ریموت این خودرو نیاز به دستگاه های تخصصی و حتما توسط افراد متخصص باید صورت بگیرد زیرا به طور مثال در صورت ریست شدن و پاک کردن تمام کلید های چراغ ایموبلایزر به صورت یکسره روشن مانده و با روشهای خاصی دوباره به سوئیچ کد داده شود قیمت ساخت یدک ریموت و سوئیچ این برند به سال تولید بستگی دارد که با تماس با دفترمرکزی می توانید بپرسید



  • اطلاعاتی در مورد خودروهای کیا ، تاریخچه ، قیمت ریموت و سوئیچ


      کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال ۱۹۴۴ به عنوان یک کارگاه تولیدی واقع در شهر سئول کره‌جنوبی با  تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به فعالیت  کرد  سال ۱۹۵۲، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز صنایع کیونگ سانگ به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. کیا، نامي چینی-کرهﺍی ﺍست که شامل کلمه کی (برﺁمدن) و ﺁ (به معنای ﺁسیا) ﺍست كه بهﺍختصار معنای برﺁمده ﺍز ﺁسیا رﺍ ﺍلقا می‌کند برخی از محصولات این شرکت می توان به کادنزا -سورنتو - سراتو - موهاوی - اپتیما - اسپورتیج - کارنز - اپیروس - سول - کارنیوال - پیکانتو - کورس وغیره اشاره نمود هم اکنون کیا به غیر از کره در کشورهای مثل آمریکا ، چین ، اسلواکی و ... دارای کارخانه می باشد و از موسسئه جی دی پاورز آمریکا از نظر رتبه بندی امتیاز بالایی گرفته خودروهای کیا هم مانند دیگر برندهای خودرو اقدام به نصب سیستم ایموبلایزر جهت بالا بردن امنیت خودروهای خود نمود برای ساخت کلید و ریموت این برند نیازبه پین کد می باشد که در مدلهای اولیه پین کد ثابت و در مابقی با ارائه شماره شاسی توسط نمایندگی های مجاز قادر به دریافت پین کد می باشید و هنگام وصل دستگاه چنانچه پین کد اشتباه وارد کنید ایسیو به صورت خودکار قفل خواهد شد خودروهای کیا به دو گروه خودروهای کلیدی واسمارت یا کیلس طبقه بندی می شوند که معمولا از سال 2008 به بعد از سیستم کیلس استفاده نموده که در بعضی از مدلها دارای هولدر که برای تعریف ریموت و شناسایی توسط خودرو ابتدا ریموت را داخل هولدر باید قرار بدهید  برای خودروهای کلیدی تا چهار ریموت و برای خودروهای اسمارت فقط دو عدد ریموت می توان تعریف نمود که ریموت اورجینال این خودرو دارای کیفیت بالایی بوده و متاسفانه با ورود ریموتهای چینی با کیفیت بسیار پایین مشکلات متعددی برای خودرو ها پیش می آید و توصیه ما به ساخت ریموت اصلی می باشد تعریف ریموتهای این برند چه کلیدی و چه کیلس با دستگاه بوده و به صورت دستی امکان پذیر نمی باشد   



  • سوئیچ کددار اتومبیل


    سوئیچ کددار

    کلیه اتومبیلهای تولید داخل از سال 1387ملزم به نصب سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزر شدند که در صورت عدم نصب ،خودرو شماره گذاری نخواهد شد که این سیستم را به خاطر امنیت بسیار پایین خودروهای داخلی الزامی کرده اند زیرا اکثر خودروهای تولید داخل به راحتی درب خودرو باز می شود وخیلی راحتتر از آنچه فکر میکنید روشن می شوند .شرکت خودروسازی سایپا از سال 1386وشرکت ایران خودروازسال 1387به بعد شروع به نصب این سیستم بر روی محصولات خود نمودند  یعنی خودروهای تولید شده دارای  سوئیچ کدداریا سیستم ضدسرقت می باشندولی بعضی از خودروهااز زمان تولید دارای این سیستم می باشند به طور مثال ریو، زانتیا ، 206،ال90  وبه سال تولید بستگی ندارد واز سال 90 هیچ خودرویی در ایران بدون سیستم ایموبلایزر وجود ندارد به طور مثال پیکان وانت نیز ایموبلایزر دارد شما برای اطلاع از نصب این سیستم بر روی خودرو یا باید به یکی از کلید سازی هایی که دارای دستگاه کدزنی خودرو می باشند مراجعه کنید یا با ساخت یک کلید معمولی از روی سوئیچ خود وامتحان کردن آن روی استارت که اگرماشین روشن شود این سیستم روی خودرووجود ندارد یا با چک کردن قسمت صفحه کیلومتر که معمولا شکل قفل یا کلید به حالت چشمک زن روشن می باشد

    گاهی دیده می شود که صاحب خودرو برای ساخت سوئیچ یدک به جای مراجعه به مراکز معتبر به خاطر کمتر شدن هزینه ساخت به مغازه های که تخصصی در این زمینه ندارند مراجعه می کنند ویک سوئیچ یدک می سازند که توصیه می شود اگر امنیت خودرو برای شما مهم است واگر می خواهید از مشکلاتی که پس از ساخت یک سوئیچ یدک برای شما پیش خواهد آمد جلوگیری نمایید ازاین کار خودداری نمایید واین کار به علت پایین بودن اطلاعات تخصصی  ویا حتی بی کد کردن خودروی شما در صورت عدم توانایی کددادن به سوئیچ به علت ضعف در دستگاههای تعریف سوئیچ این مراکز می باشد



  • سوئیچ و ریموت یدک ماشین


    اگر خودروی شما دارای سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزرمی باشد و فقط یک سوئیچ برای خودرو دارید حتما با ساخت یک سوئیچ یدک از تحمیل هزینه بسیارزیادی که برای ساخت سوئیچ پس از گم کردن نیاز می باشد جلوگیری نمایید چرا ساخت سوئیچ یدک تا این حد اهمیت دارد زیرا در صورت گم شدن تنها سوئیچ یا ریموت شما ماشین دیگر قابل حرکت نمی باشد و باید از متخصص مربوطه بخواهید که برای ساخت سوئیچ در محل پارک خودرو مراجعه نمایند که هزنیه هم بیشتر خواهد شد حال برای اطلاع ازهزینه ساخت سوئیچ یدک به قسمت درباره ما  مراجعه کنید وتلفن نزدیکترین نمایندگی را گرفته و قیمت را به صورت تلفنی می توانید بپرسیدتوجه داشته باشید که برای ساخت یدک خودرو نیز باید باشد زیرا برای تعریف سوئیچ یا ریموت دستگاه به کامپیوتر اتومبیل وصل می شود ساخت یک سوئیچ معمولی کددار که شامل قاب ،چیپ ،دنده زدن و کددادن می باشد واین سوئیچ قادر به روشن کردن خودرو می باشد وقیمت سوئیچ کددارقیمت ساخت سوئیچ ریموت دارشامل ریموت اتومبیل برای قفل مرکزی وسوئیچ جهت روشن شدن ماشین می باشد که سوئیچ شما بر روی ریموت سوار می باشد در ضمن بالا بودن قیمت بعضی از ریموت یا سوئیچها به علت اصلی بودن آنها می باشد که توصیه می شود که برای عدم مشکلات عدیده پس از ساخت به مراکزی معتبرمراجعه نمایید واز مراجعه به مکانیکی یا باطری سازی یا سیم پیچی یا مراکز مشابه که تخصصی در این زمینه ندارند خودداری نمایید   پس ازخرید زمان مراجعه برای ساخت سوئیچ راباشما هماهنگ می کنند

    هشدار امنیتی

    اگر خودروی خود را تازه خریداری کرده اید واز فروشنده اطمینان خاطر ندارید یا سوئیچ یدک خود را گم کردید می توانید با تغییر کد ایموبلایزر خودرو و با وصل دستگاه به کامپیوتر ماشین کد قبلی آن پاک شده و کد جدیدی به آن داده می شود و هر تعداد سوئیچی که درزمان تعریف موجود می باشد خودرو را روشن می کند وهر تعداد سوئیچ از زمان تولید خودروبرای آن ساخته شده دیگر ماشین شما را روشن نخواهد کرد

     

     

     



  • گم شدن سوئیچ


    گم شدن سوئیچ اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی پیش آید نکته مهم این است که چه باید کرد ساخت یک سوئیچ یدک برای ماشین نیاز به مراحلی دارد که به ترتیب اشاره می شود ابتدا درب ماشین باید باز شود سپس استارت یا قفل یکی از درها باید باز شود تا ازروی قفل یک کلید برای اتومبیل ساخت اگر اتومبیل شما سیستم ایموبلایزر نداشته باشد این کلید ماشین شما را روشن می کند و دیگر نیازی به انجام مر احل بعدی نمی باشد ولی اگر دارای سیستم ایموبلایزر باشد برای روشن شدن ماشین باید سوئیچ را کد بدهید برای اطلاع از داشتن این سیستم روی ماشین قسمت آموزش را به طور کامل مطالعه بفرمایید حال باید دستگاه کد زنی به ماشین و سیستم ایموبلایزر وصل شود و مراحل کد زدن نسبت به نوع سیستم اتومبیل انجام گیرد هزینه ای که شما برای ساخت سوئیچ می پردازید شامل باز کردن درب اتومبیل - ساخت کلید از روی قفل در یا استارت و کددادن سوئیچ می باشد برای اطلاع از هزینه باز کردن در و ساخت کلید باید به قسمت پشتیبانی آنلاین پیام بدهید  برای کددادن نیاز به پین کد برای ورود به سیستم ایموبلایزر می باشد این کد برروی کارتی شبیه کارت تلفن نوشته شده ودرهیچ جای دیگری مانند کارت اتومبیل یا سند یا پلاک کنار سوئیچ ذکر نشده که در صورت نداشتن کد کدیابی توسط  دستگاه انجام میشود

    اگر خودروی شما دارای سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزرمی باشد و فقط یک سوئیچ برای خودرو دارید حتما با ساخت یک سوئیچ یدک از تحمیل هزینه بسیارزیادی که برای ساخت سوئیچ پس از گم کردن نیاز می باشد جلوگیری نمایید

    اگر سوئیچ خود را گم کردید باید یک سوئیچ زاپاس و اگر سوئیچ یدک ندارید باید برای اتومبیل خود یک سوئیچ بسازید حال چگونه و کجا ؟

    به طورحتم اولین فکری که به سراغ ما می آید نمایندگی می باشد بله نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش خودرو به طور معمول خودرو را باید به مرکز خدمات پس از فروش حمل نمایید واز آنجایی که فرمان خودرو قفل می باشد و باید با یدک کش حمل شود نمایندگی هیچ گونه خدماتی برای حمل خودرو ندارد واگر انجام دهد هزینه حمل نیز به ساخت سوئیچ شما اضافه می شودنمایندگی برای خودروی شما هیچ سوئیچی نمی سازد بلکه تمام سیستم ایموبلایزر شما از جمله قفل درب ها و استارت را عوض می کند تعویض تمام این قطعات هزینه بسیار بالایی دارد وسوئیچ یدکی که نمایندگی تحویل می دهد ممکن است دنده نزند و فقط تعریف شده باشد وبرای دنده زدن به کلیدسازی نیزمراجعه کنید حال با تماس با کلید کالا دیگر نیازی به حمل خودرو نمی باشد( گرد آوری توسط اکبری از تهران )

                      



  • کد سوئیچ یا کارت کد چیست


    اکثر اتومبیلهای دارای سیستم ایموبلایزر دارای کد سوئیچ یا کد ورود به سیستم می باشند که این کد برروی کارتی شبیه کارت تلفن یا عابر بانک ثبت شده است شما برای ساخت سوئیچ یدک یا عیب یابی  بعضی از خودروها ( برای اطلاع از نیاز بودن کد تماس بگیرید ) جهت ورود به سیستم ایموبلایزر خودرو نیاز به این کد دارید  که این کد شامل عدد یا ترکیب عدد و حروف می باشد واین کد نه تنها در سند و روی کارت ماشین ثبت نشده بلکه درهیچ جای دیگری به غیر از کارت کد نوشته نشده که البته برای بعضی از ماشینها هنگام تحویل خودرو این کارت به خریدار تحویل داده می شود که معمولا با نقل و انتقال خودرو این کارت گم شده و برای خریدار سوم یا چهارم دیگر اثری ازاین کارت نیست توجه داشته باشید که این کارت المثنی ندارد وبا مراجعه به نمایندگی مربوطه اگر تقاضا دهید کد شما را فقط بر روی کاغذ به شما می دهند که برای کدیابی هزینه ای از شما دریافت می شود که باید با کارت شناسایی شخصی وکارت خودرو بدون نیاز به ماشین به یکی از نمایندگی های خودروی مربوطه مراجعه نمایید و پس ازطی مراحل اداری وثبت سفارش که معمولا چندین ساعت تا چند روز هم ممکن است طول بکشد دریافت نمایید ضمنا اگر خودرویی خریداری نموده اید و یک پلاک کوچک کنار سوئیچ شما می باشد که شماره ای بر روی آن حک شده این شماره کد سوئیچ شما نمی باشد و این سریال دندانه های کلید شما می باشد که با دادن این کد به دستگاه های تراش اتومات کلید شما را می سازند حال شما برای دریافت این کد بدون مراجعه به نمایندگی ابتدا سفارش خود را ثبت نمایید تا با شما تماس گرفته شود و مدارک احراز هویت که شامل کارت ماشین - کارت شناسایی صاحب خودرو- سند خودرو می باشد از شما درخواست می شود که باید عکس تمامی این مدارک با تلگرام ارسال شود دریافت کد از ساعت 8 الی 18 انجام میگیرد وپس از این ساعت به روز بعد موکول می شود واز آنجایی که دریافت کد و ساخت سوئیچ به ترتیب ثبت سفارش می باشد بعد از این ساعت سفارش خود را می توانید ثبت نمایید تا روز بعد اولین ساعت اقدام به دریافت کد شود وزمان کدیابی چند ساعت ممکن است طول بکشد پس از دریافت کد با شما تماس گرفته می شود تا مراحل بعدی ساخت سوئیچ انجام شود  توجه داشته باشید که این کد به هیچ وجه به صورت تلفنی یا تلگرام ارسال نمی شود و فقط به صاحب خودرو با ارائه اصل و کپی کارت شناسایی داده می شود جهت ساخت کلید یا سوئیچ خودرو نیاز به این کد می باشد که توسط دستگاه برای شما کدیابی می شود          



  • نمایندگی ایران خودرو یا سایپا


    اگر سوئیچ خود را گم کردید باید یک سوئیچ زاپاس و اگر سوئیچ یدک ندارید باید برای اتومبیل خود یک سوئیچ بسازید حال چگونه و کجا ؟

    به طورحتم اولین فکری که به سراغ ما می آید نمایندگی می باشد بله نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش خودرو مربوطه حال ما پروسه ای از مراحلی که شما به هنگام مراجعه به نمایندگی طی می کنید را برای شما بازگو می کنیم ابتدا شماره نزدیکترین نمایندگی به خودرو را باید پیدا کنید و پس از تماس اگر سوئیچ خود را گم کرده و هیچ سوئیچ یدکی ندارید به طور معمول خودرو را باید به مرکز خدمات پس از فروش حمل نمایید واز آنجایی که فرمان خودرو قفل می باشد و باید با یدک کش حمل شود نمایندگی هیچ گونه خدماتی برای حمل خودرو ندارد واگر انجام دهد هزینه حمل نیز به ساخت سوئیچ شما اضافه می شودشما با ورود به مرکز مربوطه و ارائه مدارک خودرو فرم های مخصوص را پر می کنید ومعمولا زمانی که برای تحویل خودرو به شما اعلام می کنند بین 24 تا 36 ساعت می باشد حال کاری که نمایندگی می کند این است که برای خودروی شما هیچ سوئیچی نمی سازد بلکه تمام سیستم ایموبلایزر شما از جمله قفل درب ها و استارت را عوض می کند توجه داشته باشید قفل و قطعات  تعویضی از جمله ای سی یو ،آنتن ایموبلایزر، استارت جدید کیفیت قبلی را نخواهد داشت و تعویض تمام این قطعات هزینه بسیار بالایی دارد وهمچنین برای ساخت سوئیچ یدک نیز فرم مربوطه را پر می کنید وزمان تحویل بین 4 تا 24 ساعت می باشد که سوئیچ یدکی که نمایندگی تحویل می دهد ممکن است دنده نزند و فقط تعریف شده باشد وبرای دنده زدن به کلیدسازی نیزمراجعه کنید حال با تماس با کلید کالا دیگر نیازی به حمل خودرو نمی باشد و مراحلی که در قسمت گم شدن سوئیچ ذکر شده و با هزینه ای به مراتب کمتر و زمانی در حدود 15 الی 60 دقیقه انجام می شود           



  • تاریخچه شغل کلیدسازی و فعالیتهای یک کلیدساز


     کلمه کلید و کلیدسازی برای همه ما واژه ایست که کمتر اطلاعاتی در این زمینه داریم برای باز کردن یک قفل نیاز به کلید می باشد که از زمان اختراع آن تاکنون دارای تنوع زیادی است و با پیشرفت تکنولوژی شکل جدیدی به خود گرفته قدیمی ترین سندی که از کلید در تاریخ وجود دارد مربوط به 4000 سال پیش در مصر باستان است که ابتدا از چوب ساخته می شده و سپس به جنس آهنی تغییر پیدا کرد کار قفل  و کلیدسازی در ایران سابقه طولانی دارد به طوری که اولین نسلهای قفل در منطقه خوراسگان و بدست صنعتگران ایرانی ساخته شد و از آن تاریخ به بعد با گسترش پیشرفت در زمینه های صنایع فلزی این صنعت نیز رو به پیشرفت نهاد.

    اگر تا به حال پشت درب بسته گیر کرده و یا لااقل یک بار جهت ساخت کلید یا تعمیر قفل به کلیدسازی مراجعه کرده باشیم وازخدمات آنها بهره برده باشیم  به ارزش واقعی این حرفه پی می بریم. اما نکته حائز اهمیت این است که با توجه به حساسیت بسیار بالای این شغل حتما جهت خدمات از افراد شناخته شده و مطمئن کمک بگیریم و بهتر است حتی دربیشتر مواقع با کمی هزینه بیشتر از مراکزی که مجوز فعالیت مربوطه را دارند  خدمات بگیریم که با این کارهم ازافرادی که مجوزرا دارند حمایت کرده ایم وهم با خیال آسوده ازخدمات آنها استفاده کرده ایم  کار کلیدساز یک کار باظرافت و دقیق است چرا که باید دندانه‌های ریز و درشت کلید را به نحوی درست کند که داخل قفل گیر نکند

    البته این را هم بگویم افراد شناخته شده ای که در این حرفه دارای پروانه کسب می باشند تماما از فیلترهای صحت و سلامت در حرفه خود عبور کرده اند تا برای آنها پروانه صادر شده است.

     کسی که در این حرفه کار می کند فقط کار ساخت کلید را انجام نمی دهد بلکه خدماتی از قبیل  نصب دربهای اتوماتیک - دوربینهای مدار بسته - سیستمهای حفاظتی -ساخت ریموت یدک دربهای پارکینگ  و تعمیرات قفل های اتومبیل - تعمیرات و باز کردن گاوصندوقها - نصب قفل های ایمنی جهت منازل و اماکن  - تعمیرات شیشه بالابرهای دستی و برقی اتومبیل ها و مهمتر از همه ساخت کلید های کد دار  و ... را نیز انجام می دهند.  کار کلید سازهای ما یک کار باظرافت و دقیق می باشد. اما توصیه میکنم که وقتی پشت درب بسته گیر کردید حتما از قبل همسایه یا نگهبان ساختمان را جهت استعلام ملکتان کنار خود داشته باشید چون همکاران ما بدون سوال و جواب کردن و اطمینان خاطر به هیچ عنوان  درب منزل و اتومبیل را برایتان باز نمیکنند  ( برگرفته شده ازمقاله مهندس پورغلامی )



  • نحوه تشخیص سیستم ایموبلایزر ماشین



    در حال حاضر چند رقم سیستم ضد سرقت برروی ماشین های ایران خودرو و سایپا وجود دارد و چگونه انها را از هم تشخیص دهیم

    در حال حاضر سیستم های ضد سرقت موجود بر روی ماشین های ایران خودرو و سایپا عبارتند از

    سیستم ضد سرقت زیمنس

    سیستم ضد سرقت ساژم یا والئو

    CIMسیستم ضد سرقت سی ای ام

    SSATسیستم ضد سرقت اس اس ای تی

    سیستم ضد سرقت بوش

    سیستم ضد سرقت کن-زیمنس موجود بر روی 206

    که این سیستم ها بر روی خودروهای هر دو شرکت موجود میباشند که در قدیم که فقط 2 سیستم ساژم و زیمنس موجود بود از طریق چک کردن نوع شکل  کوئل ماشین قابل تشخیص بودند ولی در حال حاضر به دلیل شباهت ظاهری شکل سیستم های جدید به یکدیگراز این طریق دیگر قابل تشخیص نمیباشد.

     سیستم ضدسرقت

     شما میتوانید به یکی از راههای زیر تشخیص دهید

     ICU یا ECU از طریق خواندن ارم شرکت سازنده

    که در این روش شما میتوانید با خواندن مارک شرکت سازنده ECU و یا با بازکردن صفحه کیلومتر ماشین و خواندن مارک سازنده آی سی یو ماشین نوع سیستم ضد سرقت را تشخیص دهید

    help-7s

     از طریق چک کردن ایتم وضعیت سیستم ضد سرقت  برنامه تعریف کلید

    در این روش شما بعد از وصل کردن دستگاه تعریف کلید به ماشین بایستی به قسمت بررسی وضعیت سیستم ضد سرقت رفته(این ایتم در تمامی برنامه ها موجود است )و برنامه به برنامه چک کنید در صورتی که ای سی یو ماشین شما با برنامه انتخابی شما  درست باشد در این قسمت پیام ارتباط برقرار شد ظاهر میشود و شما متوجه نوع ای سی یو ماشین میشوید

    در صورت اشتباه وارد کردن کد ماشین چه اتفاقی می افتد؟

    در این صورت اشتباه وارد کردن کد دسترسی ایسیو ماشین قفل میشود و مدت زمانی به کد صحیح هم جواب نمیدهدکه این مدت زمان بستگی به تکرار تعداد کد اشتباه دارد که این زمان میتواند از 10 ثانیه تا 40 دقیقه باشد(بسته به تعداد اشتباه در وارد کردن کد) در این حالت شما بایستی صبر کنید تا این زمان طی شود و پس از ان ایسیو به حالت اولیه برگشته و شما میتوانید به کار خود ادامه دهید.



  • مولتی پلکس یا مالتی پلکس


    معنای لغوی مالتی پلکس چند جزیی بودن است ،به هر مجموعه الکترونیکی که دارای تعدادی عضوهم راستا در یک هدف مشخص باشد مالتی پلکس گفته می شود ودر اصطلاح به سیستمی گفته می شود که در آن چند ای سی یو به روش دیجیتالی به هم متصل شده باشند اطلاعات این ای سی یو ها توسط کابل شبکه به اشتراک گذاشته می شود و هر ای سی یو که به این اطلاعات نیاز داشته باشد از آن استفاده می کند هدف کلی از شبکه سازی برق خودرو کاهش زمان در هنگام دسترسی به اطلاعات و افزایش کارایی و عملکرد سیستم و همچنین ارتقا کیفی سیستم الکتریکال و قابلیتهای الکترونیک خودرو ،هوشمند شدن فرمان برقی و الکترونیکی و ایجاد سهولت در عیب یابی آن است از نظر امنیت نیز کیفیت وساختارهای کنترلی شبکه مولتی پلکس نسبت به خودروهای معمولی از تکنولوژی بسیار بالاتری برخوردار است



  • آموزش ایمنی خودرو


    راهکارهای ایمنی خودرو

    یکی از مشکلات  بزرگ دارندگان  خودرو امنیت آن از لحاظ سرقت می باشد شما پس از خرید خودرو به فکر ایمنی آن می افتید که چه کاری انجام دهید که هم کم هزینه باشدهم مطمئن و ماشین شما را هم از نظر سرقت بیمه کند در نتیجه استفاده همزمان از لوازم ایمنی مختلف و پارک خودرو در محل مناسب تاحدود زیادی نگرانی را بر طرف خواهد کرد

     قفل فرمان : یکی ازوسایلی است که جهت امنیت و حفاظت ازخودرودر برابر سرقت  استفاده می شود بهتر است در هنگام استفاده از قفل فرمان، خود فرمان ماشین هم قفل باشد . قفل فرمان را بصورتی بزنید که چسبیده به شیشه اتومبیل باشد تا تکان نخورد. تا با تغییر ارتفاع فرمان  هم نتوانند باز کنند  دلیل استفاده از قفل فرمان،  ایجاد محدودیت برای حرکت است این قفل باید به گونه ای زده شود  که راننده بعد از خروج از پارک نتواند فرمان را بچرخاند

    قفل پدال : شما با بستن قفل پدال محدودیت در ترمز و کلاج ایجاد می کنید که در حقیقت کنترل ماشین را برای سرقت کمتر می کنید در مجموع نمی توان گفت که کدام بهتر است،  شما با زدن قفل فرمان و پدال  فقط مدت زمان سرقت را بیشتر می کنید.  البته سارق وقتی یک ماشین با داشتن قفل فرمان یا پدال را ببیند طبیعتا برای ماشینی وقت می گذارد که زمان کمتری ببرد و سریعتربه نتیجه می رسد

    محافظ کامپیوتر

    آیا می دانید قیمت کامپیوتر ماشین شما چقدر می باشد؟ از آنجا که که کامپیوتر مانند قلب ماشین عمل می کند و بدون کامپیوتر قادر به حرکت نمی باشد با نصب محافظ کامپیوتر مانعی جدی بر سر راه سارقان حرفه ای لوازم اتومبیل ایجاد  می کنید  محافظ کامپیوترهای ارائه شده از مواد مرغوب ساخته شده و به سادگی روی خودروی شما نصب خواهد شد با توجه به قیمت مناسب این محصول نصب آن را به شما توصیه می کنیم

    قفل کاپوت

    به دلیل اینکه درب موتورخودروهای ایرانی به آسانی از بیرون خودرو قابل باز شدن است با نصب محافظ  درب موتور سوئیچی از دزدیده شدن کامپیوتر خودرو با توجه به  قیمت بسیار بالای آن  یا باطری خودروی شما یا هر قطعه دیگری در داخل موتور اتومبیل شما جلوگیری خواهد شد در صورت شکستن شیشه اتومبیل یا باز شدن درب خودرو توسط سارق، در صورت نصب قفل کاپوت معمولی امکان باز شدن کاپوت از داخل خودرو وجود دارد ولی مزیت قفل کاپوت سوئیچی نسبت به قفل کاپوت معمولی  در این است که کاپوت خودرو حتی از داخل کابین نیز باز نخواهد شد و فقط توسط کلید قابل باز شدن می باشد باز شدن درب موتور توسط سارق یعنی میلیونها تومان ضرر مادی و ساعتها اتلاف وقت برای جبران آن با نصب قفل درب موتور تا حدود زیادی می توانید امنیت خودرو خود رو در برابر سارقین بالا ببرید

    زاپاس بند

    با توجه به زیاد شدن سرقت لاستیک زاپاس خودرو ما قفل ضد سرقت لاستیک زاپاس را به شما معرفی میکنیم این محصول به هیچ عنوان قابل شکسته شدن یا باز شدن ( بدون کلید ) نمی باشد . و شما می توانید با خیالی راحت لاستیک زاپاس خودرو را در ماشین قرار دهید

    نکته مهم اینکه تمامی وسایل ضد سرقت که برای خودرو ها استفاده می شود عاملی هستند که وقت دزد را بگیرد و دزد را از سرقت منصرف کند بدیهی سارقین ماهر در صورت داشتن وقت سخت ترین موانع را ازبین خواهند برد

    ( گردآوری توسط ابراهیم کزازی از استان مرکزی )



  • آموزش نصب آرام بند


     

     

    آرام بند

    آرام بند یک بازوی مکانیکی هیدرولیکی می باشد که قابلیت نصب بر روی انواع درب های ورودی منازل,درب ورودی شرکت,درب ورودی اتاق,درب حیاط و انواع فلزی چوبی شیشه ای را دارد .آرام بند درب بدون نیاز به سرویس و نگه داری نصب می گردد و عمر بسیار بالایی علاوه بر نحوه عملکرد مطلوب جک آرام بند در را دارد. آرام بند که به آن جک هیدرولیکی نیز می گویند در واقع برای اتوماتیک بسته شدن در کارایی دارد و با توجه به اطلاعات فنی درب نوع این آرام بند در انتخاب می شود. درب ها به وسیله آرام بند در به راحتی بسته می شوند. آرام بند ها به وسیله هیدرولیک داخلی بسته می شوند.آرام بند در قابلیت سازگاری با انواع قفل برقی درب حیاط,قفل برقی ریموتی,,قفل های معمولی را دارد.  

    مزایای استفاده از نصب آرام بند درب

    نصب آرام بند درب باعث بی صدا بسته شدن درب می شود. نصب آرام بند درب ایجاد خرابی در در نمی کند، سهولت تردد را در پی دارد، بسته شدن درب را اتوماتیک می سازد، سرعت باز و بسته شدن درب و تنظیم آن را باب میل کاربر فراهم می سازد. نصب آرام بند درب به همراه قفل ریموتی تردد را در اماکن پر تردد مانند شرکت ها و ادارات بصورت اتوماتیک می کند و ورود و خروج افراد بصورت اتوماتیک می شود. آرام بند درب را می توان جهت انواع درب های پر تردد و یا کم تردد استفاده کرد

    دستور العمل نصب

    .

    لطفاً توجه فرمایید

    در داخل جعبه تمامی جکها یک بروشوری وجود دارد که برای اندازه گیری زوایا ی نصب می توان از آن استفاده نمود ولی باید توجه داشت که این اشکال در ابعاد واقعی طراحی نشده اند ، بنابراین زمانی که درب وچارچوب آن را برای نصب این محصول آماده می کنید ،از این شکل ها به عنوان الگوی نصب و تعیین جای سوراخ ها استفاده نکرده و اندازه گیری های لازم را به صورت دستی انجام دهید

    نوع A:

    نصب پایه بازویی معمولی مدل باز شو درب از داخل
    سوراخ بر روی درب برای آرام بند و سوراخ بر روی چار چوب درب برای پاشنه بازویی ایجاد کنید سوراخ های اصلی را برای تمام پیچ های در نظر گرفته شده (پیچ خودکار: ۴ عدد کونیک و ٢ عدد تخت) ،(پیچ مخصوص درب چوبی: ۴ عدد کونیک و ٢ عدد تخت) با مته ی شماره 5 بر روی درب و قاب آن ایجاد کنید پاشنه ی بازویی(کفشک/ ساعد بازویی) قابل تنظیم را با پیچ های در نظر گرفته شده بر روی قاب درب نصب کنید آرام بند را در قسمت بالای درب با پیچ های ارائه شده نصب کنید. پیچ (سوپاپ) تنظیم سرعت باید مقابل و درراستای لولا قرار گیرد بازوی اصلی را روی شفت پره دار در قسمت پایین آرام بند به صورت عمود بر درب سوار کنید ،سپس بازوی آرام بند را با واشر و یا پیچ ارائه شده محکم کنید پس از وصل کردن ساعد بازویی به بازوی اصلی،طول ساعد بازویی را طوری تنظیم کنید که ساعد عمود بر قاب درب قرار گیرد سرعت بسته شدن درب را تنظیم کرده و ضربه ای محکم به درپوش شفت گرد بالای آرام بند وارد کنید

    instruction-pic-1

    نوع B:

    نصب بازویی در بالای چارچوب مدل باز شو درب به بیرون
    سوراخ بر روی درب برای آرام بند و سوراخ بر روی چار چوب درب برای پاشنه بازویی ایجاد کنید سوراخ های اصلی را برای تمام پیچ های در نظر گرفته شده (پیچ خودکار: ۴ عدد کونیک و ٢ عدد تخت) ،(پیچ مخصوص درب چوبی: ۴ عدد کونیک و ٢ عدد تخت) با مته ی شماره 5 بر روی درب و قاب آن ایجاد کنید پاشنه ی بازویی(کفشک/ ساعد بازویی) قابل تنظیم را با پیچ های در نظر گرفته شده بر روی قاب درب نصب کنید آرام بند را در قسمت بالای درب با پیچ های ارائه شده نصب کنید. پیچ (سوپاپ) تنظیم سرعت باید مقابل و درراستای لولا قرار گیرد بازوی اصلی را روی شفت پره دار در قسمت پایین آرام بند به صورت عمود بر درب سوار کنید ، سپس بازوی آرام بند را با واشر و یا پیچ ارائه شده محکم کنید پس از وصل کردن ساعد بازویی به بازوی اصلی،طول ساعد بازویی را طوری تنظیم کنید که ساعد عمود بر قاب درب قرار گیرد سرعت بسته شدن درب را تنظیم کرده و ضربه ای محکم به درپوش شفت گرد بالای آرام بند وارد کنید

    instruction-pic-2

    :تنظیم سرعت بسته شدن

    .برای آرام تر بسته شدن درب ،پیچ تنظیم سرعت را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید
    . برای سریع تر بسته شدن درب ،پیچ تنظیم سرعت را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید
    نکته: در فصول تابستان و زمستان ،روغن موجود در بدنه آرام بند منبسط و منجمد می شود که این امر موجب اختلال در سرعت باز و بسته شدن درب می شود.
    برای رفع این مشکل تنها کافی است پیچ تنظیم سرعت را سفت و یا شل کنید.
    اخطار!
    هرگز پیچ تنظیم سرعت را بیشتر از ٢ بار بر خلاف جهت عقربه های ساعت (از جایی که در کارخانه تنظیم شده است) نچرخانید . عدم رعایت این نکته باعث خارج شدن پیچ از جای خود و در نتیجه بیرون ریختن مایع داخلی آرام بند و از کار افتادن دستگاه می شود

    توصیه می شود که اگربرای اولین بار اقدام به نصب می کنید وازمطالب بالا چیزی دستگیرتان نشد نصب را به متخصصین سپرده تا با نصب صحیح آرام بند حداکثر استفاده راازآرام بند خود ببرید زیرابا نصب غیراصولی ازعمر مفید آن کم می شودوتنظیم آرام بند با مشکل روبرو می شود  درصورت نیاز برای نصب آرام بند با فروشگاه تماس گرفته تا هم نصب توسط کارشناس انجام گیرد وهم بهترین آرام بند نسبت به در و وزن آن انتخاب شود



  • نمایندگی های کلید کالا


      شهرهایی که با رنگ آبی مشخص شده کلید کالا دارای نمایندگی می باشد

    آبادان - آبدانان - آبیک - آباده - آبپخش -  آزادشهر - آستارا – آستانه (اراک) - آستانه اشرفیه - آران و بیدگل - آشخانه ( بجنورد) - آقاجاری - آق قلا - آمل - ابهر - ابرکوه - اراک - اردکان - اردبیل - ازنا  - ارسنجان - اسالم - اسدآباد - الیگودرز - الوند -  اندیمشک -  املش - اهر - اهرم - اهواز - ارومیه - امیدیه -  ادیمی (زابل) - اسلام‌آباد غرب - اسفراین - اشنویه - اصفهان و حومه - اقلید - ایرانشهر - ایذه - ایلام - ایوان‌غرب - بابلسر - بابل - باغملک - بانه - برازجان - بروجرد - بروجن - بردسیر -  بجنورد - بم - بناب - بندر امام‌خمینی (سربندر) - بندر انزلی - بندرترکمن - بندرعباس - بندر دیلم - بندر گز - بوانات (سوریان) - بوشهر - بوکان - بوئین زهرا -  بهشهر - بیرجند - بیجار - بهبهان - پاسارگاد - پاوه - پره‌سر - پلدختر - پیرانشهر - تاکستان - تالش  - تربت حیدریه - تربت جام -  تبریز - تنکابن  - تویسرکان - حمیدیه - جغتای - جلفا - جم - جوانرود - جوین - جویبار - جهرم - جیرفت - چابهار‌‌‌ - چالدران - چالوس - خاش - خرم آباد - خرم بید(دهبید) - خرمدره – خدابنده (قیدار) - خرمشهر - خمین - خمینی شهر – خنداب (اراک) - خوانسار - خورموج - خوی - خمام - داراب - داران -  دامغان - دزفول - دشت مرغاب - دورود - دو گنبدان -  دلیجان  - دهدشت - دهگلان -  دره شهر - دیواندره - رامسر  - رامشیر - رامهرمز - رشت - رفسنجان -  روانسر - رودسر - رومشکان - زابل و زهک - زاهدان - زنجان - زرقان -  ساری - ساوه - سبزوار - سراب - سراوان  - سرپل ذهاب - سرایان - سردشت - سروستان - سعادت شهر - سقز - سلطانیه - سلماس - سمنان - سنقرکلیایی - سنندج - سوسنگرد - سیرجان - سیوند - شادگان  - شازند - شاهرود - شاهین شهر - شوش  - شوشتر - شهرضا - شهرکرد - شهریار -  شیراز - شیروان - صائین قلعه - صحنه - صفاشهر/سروستان - صفا دشت -  صومعه سرا - طرقبه - عسلویه - (منطقه ویژه انرژی پارس) - علی‌آباد کتول - فامنین - فسا - فردیس - فردوسیه - فرمهین (اراک) - فریدونکنار - فلاورجان - فولادشهر و ذوب آهن -  فومن – قادرآباد (سعادت شهر) - قائم شهر - قائن - قشم - قروه - قزوین -  قهدریجان - قصرشیرین -  قم - قوچان - قیر - قیدار - کازرون - کاشان - کاشمر - کامیاران - کرج - کردکوی - کرمان  - کرمانشاه - کلاچای – کمیجان (اراک) - کنگاور - کنگان - کهنوج - کوهدشت - کیش - کودزر - گالیکش - گچساران - گراش -  گرگان - گلپایگان - گل دشت - گتوند - گناباد  - گنبدکاووس - گیلان غرب - گلوگاه -  لار - لالجین - لاهیجان  - لردگان - لنگرود - لوشان - لیسار - ماکو -  ماهشهر - مبارکه - محلات - محمودآباد - مراغه - مرند - مرودشت - مریوان - مسجد سلیمان - مشهد - ملایر - ملکان - منجیل - مهاباد – مهاجران (اراک) - مهران - میاندوآب - میانکوه - میانه - میبد - مینودشت  - میلاجرد (اراک) - نجف آباد - نجف شهر - نراق - نظرآباد - نقاب - نقده - نکا - نوشهر - نور - نورآباد لرستان - نهاوند - نهبندان - نیشابور - نی ریز - نسیم شهر -  هادی شهر - هامون - هرسین - هشت‌پر - هشتگرد - هشت رود - هفتکل - همدان - هندیجان - هویزه - هیرمند - هیدج - یاسوج - یزد



  • بازکردن و تغییر رمز گاوصندوق


    پیشنهاد میگردد قبل از اقدام به تنظیم رمز حتما چند بار این متن را بصورت کامل مطالعه نمایید و سپس اقدام به تغییر رمز فرمایید

    باز کردن درب در حالت رمز تک شماره پیشفرض کارخانه

    عدد 75 را بر روی شاخص باز کردن رمز ( | ) قرار دهید . سپس صفحه ی مدرج را 4 دور کامل در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید ( چهار بار عدد 75 را بر روی شاخص باز کردن رمز ( | ) قرار دهید و در دور آخر روی عدد 75 توقف کنید ) سپس یک دور در جهت عقربه های ساعت (خلاف جهت 4 دور قبلی ) بچرخانید. مانند شکل زیر

    توجه : درصورتیکه رمز صندوق را قبلا از 75 به عدد دیگری تغییر داده اید ، در مراحل بالا بجای عدد 75  از عدد خودتان استفاده کنید.

    تغییر دادن رمز درحالت رمز تک شماره
    شاخص تغییر رمز عملا 2 کار انجام میدهد 1- پاک کردن رمز قبلی 2- ایجاد رمز جدید
    پس ابتدا می بایست رمز قبلی پاک شود تا بتوان شماره جدید را تعبیه نمود و جهت اینکار به ترتیب زیر عمل نمائید

     الف) پاک کردن رمز تک شماره ای :
    1- ابتدا درب صندوق را طبق روش آموزش داده شده باز نمائید سپس در حالتی که درب باز است دستگیره را بچرخانید تا زبانه ها از دیواره صندوق خارج شود و حالا عدد 75 را روی شاخص تغییر رمز ( ) قرار داده  و 4 دور کامل  به سمت چپ بچرخانید و در دور آخر روی عدد 75  را روی شاخص تغییر رمز ( ) متوقف کنید .
    توجه : درصورتیکه رمز صندوق را قبلا از 75 به عدد دیگری تغییر داده اید ، در مراحل بالا بجای عدد 75 ، از عدد خودتان استفاده کنید.
    2- کلید تغییر رمز را از پشت درب وارد نموده و 90 درجه درجهت خلاف چرخش عقربه های ساعت بچرخانید . در این حالت رمز قبلی پاک شده و قفل رمز آماده پذیرش رمز جدید می باشد .مانند شکل زیر:

     ب) وارد کردن رمز جدید تک شماره ای:
    توجه1: در رمز های تک شماره ای عدد انتخابی بین 30 الی 40 و 80 الی 90 قرار نگیرد
    توجه2: اگر درهرکدام ازمراحل تنظیم رمز دچارمشکل شدید،مراحل تنظیم رمزرا بدون خارج کردن کلید تغییررمز ازابتدا آغاز کنید.
    1- ابتدا رمز قبلی صندوق را بصورتی که در پاک کردن رمزهای تک شماره ای در بالا و یا در پاک کردن رمزهای سه شماره ای که در ادامه توضیح داده شده است پاک نمایید.
    2-حالا رمز جدید خود را بر روی شاخص تغییر رمز ( ) قرار دهید ( چهار دور کامل در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید و در دور آخر روی عدد جدید توقف کنید ) سپس کلید تغییر رمز را بحالت اولیه برگردانید (90درجه به سمت راست بچرخانید )و از قفل خارج نمائید.

    باز کردن درب صندوق در حالت رمز سه شماره
    توجه : در این مثال از رمز سه شماره ی : عدد اول "80" و عدد دوم "40" و عدد سوم "75" استفاده شده است.
    -    ابتدا شماره اول (80 ) را روی شاخص | قرارداده و سپس 4 دور کامل در جهت خلاف چرخش عقربه های ساعت بچرخانید بطوریکه دور چهارم دقیقا شماره رمز روی شاخص |  قرار گیرد.
    -    سپس صفحه ی مدرج را به سمت راست بچرخانید تا شماره دوم انتخابی (40) جهت رمز دقیقا برروی خط شاخص| قرار گیرد (این دیدن شماره خود یکبار محسوب می شود) سپس 2 بار دیگر به سمت راست بچرخانید تا دور آخر دقیقا شماره رمز روی شاخص | قرار گیرد. ( که میزان چرخش صفحه مدرج در مجموع سه دور می شود)
    -    بعد صفحه ی مدرج را به سمت چپ بچرخانید تا به شماره سوم ( 75 ) انتخابی برسد (که این دیدن شماره هم خود یکبار محسوب می شود ) سپس یکبار دیگر به سمت چپ بچرخانید تا دور آخردقیقا شماره رمز روی شاخص قرار گیرد.( که میزان چرخش صفحه مدرج در مجموع دو دور می شود)
    -    حالا صفحه ی مدرج را به سمت راست بچرخانید تا صفحه از حرکت بایستد و کاملا قفل شود، در اینحالت چنانچه صندوق دارای کلید هم باشد آنرا در حالت باز قرار داده و دستگیره را بچرخانید تا درب باز شود.(
    برگرفته شده ازگروه صنعتی کاوه )

    :



  • آموزش کددادن ریموت پارکینگ و دزدگیر


    کددادن ریموت جنیکس

    نحوه کددهی

    پس از اطمینان از وصل بودن مثبت ومنفی ورودی اصلی دزدگیر،یکی از دربهای اتومبیل را باز نموده(اگر روی میزکار تست میکنید،سیم آبی لادری را به منفی بدهید). سپس سه بار سوئیچ(A.C.C)را بازوبسته نموده ودر بار سوم آن را به حالت باز قرار دهید.اینک باید LED دستگاه به صورت یکسره روشن شود،آنگاه یکی از دکمه های ریموت اول را فشار دهید،LED شروع به چشک زدن میکند وپس از سه ثانیه مجددا به حالت روشن ثابت می ماند.اینک بلافاصله یکی از دکمه های ریموت کنترل دوم را فشار داده وپس از چند ثانیه چشمک زدن LED ، سوئیچ را ببندید وریموت ها را آزمایش کنید.در صورتیکه تمام مراحل بالا را صحیح انجام داده باشید ودستگاه وریموتها نیز سالم باشد بایستی ریموتها کد گرفته باشند .ضمنا تمام مراحل بالا را باید در کمتر از ده ثانیه انجام دهید

    کددادن ریموت پی ال سی

    نحوه کددهی

     ترمز اتومبیل را فشاردهید و در صورتیکه سیم ترمز اتومبیل را وصل نکرده اید سیم نارنجی(سیم قفل کودک دستگاه) را به مثبت مستقیم وصل کنید یکی از دربها را باز کنید.فلاشرهای اتومبیل(راهنماها)شروع به فلاش زدن میکنند.(A.C.C)سپس سه بارسوئیچ را بازو بسته نموده ودر بار سوم سوئیچ را به حالت اینک یکی از دکمه های ریموت را به مدت  سه ثانیه فشار داده تا صدای چند چریپ به نشانه انجام کد دهی شنیده شود.سوئیچ را بسته وریموت را آزمایش کنید.برای ریموتهای بعدی نیز همین مراحل گفته شده را مجددا تکرار کنید به دستگاههای خانواده پی ال سی تا چهار ریموت را میشود کدداد.ضمنا کددادن به ریموت جدید باعث پاک شدن کد ریموت های قبلی نشده و کنسل نمودن کد ریموت های قبلی مستلزم مراحل دیگری است که بعدا به آن اشاره میکنیم. در ضمن اینکه تمام مراحل از ابتدا تا انتها باید در کمتر از ده ثانیه انجام شود

    نصب کارت MEL

    اگر شما قصد نصب قفل برقی بر روی درب پارکینگ دارید برد فرمان شما باید قابلیت ساپورت آن را داشته باشد در بعضی از جکها قسمتی برای اتصال سیم قفل برقی را روی برد فرمان را دارد ولی در بعضی از آنها هم باید یک کارت رادیویی بر روی برد اضافه شود برای جکهای پروتکو و یوروماتیک شما نیاز به کارتی به نام کارت مل دارید که عکس آن را مشاهده می کنید سیم قفل برقی را به کارت مل وصل می کنید و کارت مل را در قسمتی که روی بردفرمان مشخص شده ودرپشت کارت یک سوکت قرار دارد که به حالت نر و مادگی جا می رودبه صورتی که سیم شما از قسمت بالا وصل شود یا برای نصب قفل برقی روی جک وی تو مدل کالیپسو سیم قفل را به ترمینال 21 و20 وصل می کنید حال برای فعال نمودن برنامه باز شدن قفل باید بعضی از پارامترهای برد فرمان را فعال نمایید که برای این کار باید با کارشناسان نصب ما تماس بگیرید

    کددادن به ریموت ام هوس

    نحوه کد دادن

    ریموت ام هوس هاپینگ بوده وریموتی غیر از ریموت فابریک خودش قابل ساخت نمی باشد داخل برد فرمان سه دکمه وجود دارد به نامهای K1 - K2- K3 برای ساخت ریموت جدید دکمه  کا یک را یک با فشار داده سپس یکی از دکمه های ریموت را به مدت چند ثانیه  نگه دارید تا کد بگیردبرای اطلاع از نحوه کددادن بقیه ریموتها به قسمت سوالات متدوال درپایین صفحه مراجعه کنید

     



  • سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry)


    سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry)

    در سال 1982 برای اولین بار در فرانسه، از سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry) بر روی خودروی رنو فیوگو استفاده شد. بعد از این، در سال 1989 به طور گسترده در بین خودروهای شرکت جنرال موتورز آمریکا، محبوبیت پیدا کرد. سیستم دسترسی بدون کلید، در واقع یک سیستم قفل کننده الکترونیکی است که امکان قفل یا باز کردن درب های خودرو و نیز استارت موتور را بدون نیاز به استفاده از کلید، فراهم می کند. در این سیستم، قفل درب ها توسط یک دستگاه کنترل از راه دور که در دست صاحب خودروست، انجام می شود. این سیستم هم اکنون به طور گسترده به عنوان تنها قفل استاندارد خودروها مورد استقبال قرار گرفته است. عملکرد این سیستم بدین صورت است که راننده از فاصله چند متری با فشار دادن یک دکمه، بر روی دستگاه کنترل از راه دور، درب خودرو را قفل یا باز می کند. گفتنی است، در برخی خودروها حتی به راحتی می توان با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، خودرو را نیز روشن کرد.

    دستگاه کنترل از راه دور، در حقیقت دارای یک فرستنده رادیویی کوتاه بُرد است که معمولاً از فاصله 5 تا 25 متری نسبت به خودرو، می   تواند به  منظور قفل یا باز کردن درب خوردو، سیگنال بفرستد. بدین  صورت  که وقتی دکمه  دستگاه کنترل از راه دور فشار داده می  شود، یک سیگنال رادیویی به گیرنده داخل خودرو فرستاده می  شود  و به درب  ها فرمان می  دهد که قفل یا بسته شوند. این عمل، با صدایی غیر از صدای بوق و همراه با روشن و خاموش شدن چراغ  های راهنما صورت می  گیرد و این پیغام را می  رساند که عمل قفل یا باز کردن درب  های خودرو به درستی انجام شده است. همان  طورکه اشاره شد، در برخی خودرو ها، امکان روشن کردن موتور اتومبیل نیز با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، امکان  پذیر است. البته بسته شدن اتوماتیک پنجره  های باز، باز و بسته شدن درب  های صندوق عقب، یا درب  های جانبی برخی خودروها نظیر خودروهای ون را نیز می  توان به سیستم کنترل از راه دور مجهز کرد.

     

    امروزه در برخی خودروها، علاوه بر سیستم دسترسی بدون کلید، از سیستم پیشرفته  تری به نام سیستم کلید هوشمند (Smart Key) نیز استفاده می  شود. این سیستم برای اولین  بار در اواسط دهه 1990 توسط شرکت مرسدس بنز ارائه شد. در این سیستم، راننده برای قفل یا باز کردن درب  ها، نیازی به فشار دادن دکمه روی کنترل از راه دور ندارد. در واقع زمانی  که کلید، همراه یا در جیب راننده است، توسط گیرنده  های حساس خودرو شناسایی می  شود. حال وقتی که راننده، دستگیره درب را می  گیرد یا دکمه صندوق عقب خودرو را فشار می  دهد، قفل  ها به  صورت اتوماتیک باز می  شوند. گفتنی است، خودروهای مجهز به این سیستم، به راننده این امکان را می  دهند تا بتواند بدون استفاده از کلید، با فشار دادن دکمه استارت، خودرو را نیز روشن کند. البته باید دقت داشت که راننده باید کلید را به همراه خود داشته باشد؛ زیرا شناسایی کلید توسط گیرنده  های خودرو ضروری است. گفتنی است، هنگام ترک خودرو، راننده می  تواند با فشار دادن یک دکمه، با لمس دستگیره درب خودرو، و یا فقط با دور شدن از خودرو، درب  های خودرو را به  طور اتوماتیک قفل کند.

     

    سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry)



حالت نمایش عریض
12
بالا