حالت نمایش عریض
1
  • شغل کلیدسازی


     کلمه کلید و کلیدسازی برای همه ما واژه ایست که کمتر اطلاعاتی در این زمینه داریم برای باز کردن یک قفل نیاز به کلید می باشد که از زمان اختراع آن تاکنون دارای تنوع زیادی است و با پیشرفت تکنولوژی شکل جدیدی به خود گرفته قدیمی ترین سندی که از کلید در تاریخ وجود دارد مربوط به 4000 سال پیش در مصر باستان است که ابتدا از چوب ساخته می شده و سپس به جنس آهنی تغییر پیدا کرد کار قفل  و کلیدسازی در ایران سابقه طولانی دارد به طوری که اولین نسلهای قفل در منطقه خوراسگان و بدست صنعتگران ایرانی ساخته شد و از آن تاریخ به بعد با گسترش پیشرفت در زمینه های صنایع فلزی این صنعت نیز رو به پیشرفت نهاد.

    اگر تا به حال پشت درب بسته گیر کرده و یا لااقل یک بار جهت ساخت کلید یا تعمیر قفل به کلیدسازی مراجعه کرده باشیم وازخدمات آنها بهره برده باشیم  به ارزش واقعی این حرفه پی می بریم. اما نکته حائز اهمیت این است که با توجه به حساسیت بسیار بالای این شغل حتما جهت خدمات از افراد شناخته شده و مطمئن کمک بگیریم و بهتر است حتی دربیشتر مواقع با کمی هزینه بیشتر از مراکزی که مجوز فعالیت مربوطه را دارند  خدمات بگیریم که با این کارهم ازافرادی که مجوزرا دارند حمایت کرده ایم وهم با خیال آسوده ازخدمات آنها استفاده کرده ایم  کار کلیدساز یک کار باظرافت و دقیق است چرا که باید دندانه‌های ریز و درشت کلید را به نحوی درست کند که داخل قفل گیر نکند

    البته این را هم بگویم افراد شناخته شده ای که در این حرفه دارای پروانه کسب می باشند تماما از فیلترهای صحت و سلامت در حرفه خود عبور کرده اند تا برای آنها پروانه صادر شده است.

     کسی که در این حرفه کار می کند فقط کار ساخت کلید را انجام نمی دهد بلکه خدماتی از قبیل  نصب دربهای اتوماتیک - دوربینهای مدار بسته - سیستمهای حفاظتی -ساخت ریموت یدک دربهای پارکینگ  و تعمیرات قفل های اتومبیل - تعمیرات و باز کردن گاوصندوقها - نصب قفل های ایمنی جهت منازل و اماکن  - تعمیرات شیشه بالابرهای دستی و برقی اتومبیل ها و مهمتر از همه ساخت کلید های کد دار  و ... را نیز انجام می دهند.  کار کلید سازهای ما یک کار باظرافت و دقیق می باشد. اما توصیه میکنم که وقتی پشت درب بسته گیر کردید حتما از قبل همسایه یا نگهبان ساختمان را جهت استعلام ملکتان کنار خود داشته باشید چون همکاران ما بدون سوال و جواب کردن و اطمینان خاطر به هیچ عنوان  درب منزل و اتومبیل را برایتان باز نمیکنند  ( برگرفته شده ازمقاله مهندس پورغلامی )



  • سوئیچ کددار اتومبیل


    سوئیچ کددار

    کلیه اتومبیلهای تولید داخل از سال 1387ملزم به نصب سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزر شدند که در صورت عدم نصب ،خودرو شماره گذاری نخواهد شد که این سیستم را به خاطر امنیت بسیار پایین خودروهای داخلی الزامی کرده اند زیرا اکثر خودروهای تولید داخل به راحتی درب خودرو باز می شود وخیلی راحتتر از آنچه فکر میکنید روشن می شوند .شرکت خودروسازی سایپا از سال 1386وشرکت ایران خودروازسال 1387به بعد شروع به نصب این سیستم بر روی محصولات خود نمودند  یعنی خودروهای تولید شده دارای  سوئیچ کدداریا سیستم ضدسرقت می باشندولی بعضی از خودروهااز زمان تولید دارای این سیستم می باشند به طور مثال ریو، زانتیا ، 206،ال90  وبه سال تولید بستگی ندارد واز سال 90 هیچ خودرویی در ایران بدون سیستم ایموبلایزر وجود ندارد به طور مثال پیکان وانت نیز ایموبلایزر دارد شما برای اطلاع از نصب این سیستم بر روی خودرو یا باید به یکی از کلید سازی هایی که دارای دستگاه کدزنی خودرو می باشند مراجعه کنید یا با ساخت یک کلید معمولی از روی سوئیچ خود وامتحان کردن آن روی استارت که اگرماشین روشن شود این سیستم روی خودرووجود ندارد یا با چک کردن قسمت صفحه کیلومتر که معمولا شکل قفل یا کلید به حالت چشمک زن روشن می باشد

    گاهی دیده می شود که صاحب خودرو برای ساخت سوئیچ یدک به جای مراجعه به مراکز معتبر به خاطر کمتر شدن هزینه ساخت به مغازه های که تخصصی در این زمینه ندارند مراجعه می کنند ویک سوئیچ یدک می سازند که توصیه می شود اگر امنیت خودرو برای شما مهم است واگر می خواهید از مشکلاتی که پس از ساخت یک سوئیچ یدک برای شما پیش خواهد آمد جلوگیری نمایید ازاین کار خودداری نمایید واین کار به علت پایین بودن اطلاعات تخصصی  ویا حتی بی کد کردن خودروی شما در صورت عدم توانایی کددادن به سوئیچ به علت ضعف در دستگاههای تعریف سوئیچ این مراکز می باشد



  • گم شدن سوئیچ


    گم شدن سوئیچ اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی پیش آید نکته مهم این است که چه باید کرد ساخت یک سوئیچ یدک برای ماشین نیاز به مراحلی دارد که به ترتیب اشاره می شود ابتدا درب ماشین باید باز شود سپس استارت یا قفل یکی از درها باید باز شود تا ازروی قفل یک کلید برای اتومبیل ساخت اگر اتومبیل شما سیستم ایموبلایزر نداشته باشد این کلید ماشین شما را روشن می کند و دیگر نیازی به انجام مر احل بعدی نمی باشد ولی اگر دارای سیستم ایموبلایزر باشد برای روشن شدن ماشین باید سوئیچ را کد بدهید برای اطلاع از داشتن این سیستم روی ماشین قسمت آموزش را به طور کامل مطالعه بفرمایید حال باید دستگاه کد زنی به ماشین و سیستم ایموبلایزر وصل شود و مراحل کد زدن نسبت به نوع سیستم اتومبیل انجام گیرد هزینه ای که شما برای ساخت سوئیچ می پردازید شامل باز کردن درب اتومبیل - ساخت کلید از روی قفل در یا استارت و کددادن سوئیچ می باشد برای اطلاع از هزینه باز کردن در و ساخت کلید باید به قسمت پشتیبانی آنلاین پیام بدهید  برای کددادن نیاز به پین کد برای ورود به سیستم ایموبلایزر می باشد این کد برروی کارتی شبیه کارت تلفن نوشته شده ودرهیچ جای دیگری مانند کارت اتومبیل یا سند یا پلاک کنار سوئیچ ذکر نشده که در صورت نداشتن کد کدیابی توسط  دستگاه انجام میشود

    اگر خودروی شما دارای سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزرمی باشد و فقط یک سوئیچ برای خودرو دارید حتما با ساخت یک سوئیچ یدک از تحمیل هزینه بسیارزیادی که برای ساخت سوئیچ پس از گم کردن نیاز می باشد جلوگیری نمایید

    اگر سوئیچ خود را گم کردید باید یک سوئیچ زاپاس و اگر سوئیچ یدک ندارید باید برای اتومبیل خود یک سوئیچ بسازید حال چگونه و کجا ؟

    به طورحتم اولین فکری که به سراغ ما می آید نمایندگی می باشد بله نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش خودرو به طور معمول خودرو را باید به مرکز خدمات پس از فروش حمل نمایید واز آنجایی که فرمان خودرو قفل می باشد و باید با یدک کش حمل شود نمایندگی هیچ گونه خدماتی برای حمل خودرو ندارد واگر انجام دهد هزینه حمل نیز به ساخت سوئیچ شما اضافه می شودنمایندگی برای خودروی شما هیچ سوئیچی نمی سازد بلکه تمام سیستم ایموبلایزر شما از جمله قفل درب ها و استارت را عوض می کند تعویض تمام این قطعات هزینه بسیار بالایی دارد وسوئیچ یدکی که نمایندگی تحویل می دهد ممکن است دنده نزند و فقط تعریف شده باشد وبرای دنده زدن به کلیدسازی نیزمراجعه کنید حال با تماس با کلید کالا دیگر نیازی به حمل خودرو نمی باشد

    اکثر اتومبیلهای دارای سیستم ایموبلایزر دارای کد سوئیچ یا کد ورود به سیستم می باشند که این کد برروی کارتی شبیه کارت تلفن یا عابر بانک ثبت شده است شما برای ساخت سوئیچ یدک یا عیب یابی  بعضی از خودروها ( برای اطلاع از نیاز بودن کد تماس بگیرید ) جهت ورود به سیستم ایموبلایزر خودرو نیاز به این کد دارید  که این کد شامل عدد یا ترکیب عدد و حروف می باشد واین کد نه تنها در سند و روی کارت ماشین ثبت نشده بلکه درهیچ جای دیگری به غیر از کارت کد نوشته نشده که البته برای بعضی از ماشینها هنگام تحویل خودرو این کارت به خریدار تحویل داده می شود که معمولا با نقل و انتقال خودرو این کارت گم شده و برای خریدار سوم یا چهارم دیگر اثری ازاین کارت نیست توجه داشته باشید که این کارت المثنی ندارد وبا مراجعه به نمایندگی مربوطه اگر تقاضا دهید کد شما را فقط بر روی کاغذ به شما می دهند که برای کدیابی هزینه ای از شما دریافت می شود ضمنا اگر خودرویی خریداری نموده اید و یک پلاک کوچک کنار سوئیچ شما می باشد که شماره ای بر روی آن حک شده این شماره کد سوئیچ شما نمی باشد و این سریال دندانه های کلید شما می باشد که در ایران هیچ گونه آرشیوی  برای این شماره ها وجود ندارد واین پلاک در اصل کاملا بی مصرف می باشد حال شما برای دریافت این کد ابتدا سفارش خود را ثبت نمایید تا با شما تماس گرفته شود و مدارک احراز هویت که شامل کارت ماشین - کارت شناسایی صاحب خودرو- سند خودرو می باشد از شما درخواست می شود که باید عکس تمامی این مدارک با تلگرام ارسال شود

    هشدار امنیتی

    اگر خودروی خود را تازه خریداری کرده اید واز فروشنده اطمینان خاطر ندارید یا سوئیچ یدک خود را گم کردید می توانید با تغییر کد ایموبلایزر خودرو و با وصل دستگاه به کامپیوتر ماشین کد قبلی آن پاک شده و کد جدیدی به آن داده می شود و هر تعداد سوئیچی که درزمان تعریف موجود می باشد خودرو را روشن می کند وهر تعداد سوئیچ از زمان تولید خودروبرای آن ساخته شده دیگر ماشین شما را روشن نخواهد کرد ( گرد آوری توسط اکبری از تهران )

                      



  • آموزش ایمنی خودرو


    ایمنی خودرو

    یکی از معضلات بزرگ دارندگان  خودرو امنیت آن از لحاظ سرقت می باشدشما پس از خرید خودرو به فکر ایمنی آن می افتید که چه کاری انجام دهید که هم کم هزینه باشدهم مطمئن و ماشین شما را هم از نظر سرقت بیمه کند در نتیجه استفاده همزمان از لوازم ایمنی مختلف و پارک خودرو در محل مناسب تاحدود زیادی نگرانی را بر طرف خواهد کرد

    راهکارهای ایمنی خودرو

    نکته مهم اینکه تمامی وسایل ضد سرقت که برای خودرو ها استفاده می شود عاملی هستند که وقت دزد را بگیرد و دزد را از سرقت منصرف کند بدیهی است که سارقین ماهر در صورت داشتن وقت سخت ترین موانع را ازبین خواهند برد . . .

    قفل فرمان

    نکته: بهتر است در هنگام استفاده از قفل فرمان، خود فرمان هم قفل باشد. قفل را بصورتی بزنید که یک سمت آن به طرف پایین دست چپ، و طرف دیگر به سمت بالا دست راست و چسبیده به شیشه اتومبیل باشد تا تکان نخورد. قفل را تا انتها چفت کنید. برخی سارقان با تغییر ارتفاع فرمان اقدام به بازکردن قفل فرمان می کنند که در صورت چفت بودن درست قفل فرمان کار "دشواری" دارند!

      شما با بستن قفل فرمان هدف ایجاد محدودیت برای حرکت است این قفل باید به گونه ای باشد که در نحوه شروع حرکت ماشین و خروج از پارک راننده بعد از خروج از پارک نتواند فرمان را بچرخواند و در مسیر راه قرار گیرد شما با بستن قفل پدال محدودیت در ترمز و کلاج ایجاد می کنید که در حقیقت کنترل ماشین را برای سرقت کمتر می کنید در مجموع نمی توان گفت که کدام بهتر است، برای هر روش محافظت یک روش مخالف هم وجود دارد در مجموع شما هیچ وقت نمی توانید بگویید من این دو را می بندم و سارق ماشین من را نمی برد، شما با این کار فقط مدت زمان سرقت بیشتر می کنید.  البته سارق وقتی یک ماشین مشابه ماشین شما را ببیند طبیعتا برای ماشینی وقت می گذارد که زمان کمتری ببرد و بیشترین بهره را ببرد اصولا هرچه تکنولوژی پیشرفت می کند به موازات آن راههای خلاف نیز پیشرفت می کنند. واقعیت این است که هر دو قفل توسط سارقان حرفه ای قابل باز شدن هستند اما مزیتشان این است که روند سرقت را کندتر و احتمال رسیدن صاحب خودرو را بیشتر می کنند خصوصا در حال حاضر که عابرین نسبت به صدای آژیر دزدگیرها بی تفاوت شده اند و اقدامی نمی کنند. قفل فرمان را می توان با کندن غربیلک فرمان و جاگزین کردن غربیلک دیگر از رده خارج کرد اما در مورد قفل پدال به دلیل عدم دید اولیه از خارج از خودرو و سخت بودن عملیات قفل گشایی توسط دریل و غیره در آن فضای کم، اندکی بیشتر از قفل فرمان قابل اعتماد است دقت کنید که هیچ کدام از این اقلام بازدارنده نیستند، بلکه در بیشتر مواقع فقط تاخیر انداز هستند قفل پدال بدلیل دسترسی سخت، ریسک بالاتری برای دزد دارد. چرا که باید برود زیر تا با قفل ور برود، لذا هوشیاری اش نسبت به اطراف کم می شود و این برایش خطرناک است چه بسا دزدهایی که همان اول کار با مشاهده قفل پدال (اگر تاریک باشد چراغ قوه میندازند) ، بی خیال این سرقت ریسک آلود شده و سراغ ماشین دیگری می رود اگر نمی خواهید دزد به ماشین تان بزند،این توصیه ها را جدی بگیرید برای جلوگیری از وقوع سرقت خودرو از قراردادن سند، کارت و دیگر اوراق شناسایی خودرو در داخل آن جداً خودداری کنید. سرقت از اتومبیل یکی از اتواع سرقت است که باعث می‌شود فرد مالباخته با مشکلات فراوانی مواجه شود و در برخی موارد اتومبیل سرقت شده وسیله ارتکاب جرم خواهد شد در زیر برخی از مواردی که باید برای جلوگیری از وقوع این نوع جرم رعایت شود آورده شده است.

    محافظ کامپیوتر

    آیا می دانید قیمت کامپیوتر ماشین شما چقدر می باشد؟ آیا می دانید یک اتومبیل فقط در یک سال سه بار مورد سرقت قرار گرفته است ؟ از آنجا که که کامپیوتر مانند قلب ماشین عمل می کند و بدون کامپیوتر قادر به حرکت نمی باشد با اختراع این محصول ضد سرقت سعی بر آن داشته ایم تا خدمتی هر چند کوچک به شمامشتری ارجمند نموده و مانعی جدی بر سر راه سارقان حرفه ای لوازم اتومبیل ایجاد نماید محافظ کامپیوترهای ارائه شده از مواد مرغوب ساخته شده و به سادگی روی خودروی شما نصب خواهد شد با توجه به قیمت مناسب این محصول نصب آن را به شما توصیه می کنیم

    قفل کاپوت

    به دلیل اینکه درب موتورخودروهای ایرانی به آسانی از بیرون خودرو قابل باز شدن است با نصب محافظ  درب موتور سوئیچی از دزدیده شدن کامپیوتر خودرو که قیمت بسیار بالایی هم دارد یا باطری خودروی شما یا هر قطعه دیگری در داخل موتور اتومبیل شما جلوگیری خواهد شد در صورت شکستن شیشه اتومبیل یا باز شدن درب خودرو توسط سارق، در صورت نصب قفل کاپوت معمولی امکان باز شدن کاپوت از داخل خودرو وجود دارد ولی مزیت قفل کاپوت سوئیچی نسبت به قفل کاپوت معمولی  در این است که کاپوت خودرو حتی از داخل کابین نیز باز نخواهد شد و فقط توسط کلید قابل باز شدن می باشد باز شدن درب موتور توسط سارق یعنی میلیونها تومان ضرر مادی و ساعتها اتلاف وقت برای جبران آن با نصب قفل درب موتور تا حدود زیادی می توانید امنیت خودرو خود رو در برابر سارقین بالا ببرید و از به سرقت رفتن ، باطری ، سنسور ها و سایر لوازم ماشین خود خودداری بفرمایید

    زاپاس بند

    با توجه به زیاد شدن سرقت لاستیک زاپاس خودرو ما قفل ضد سرقت لاستیک زاپاس را به شما معرفی میکنیم این محصول به هیچ عنوان قابل شکسته شدن یا باز شدن ( بدون کلید ) نمی باشد . و شما می توانید با خیالی راحت لاستیک زاپاس خودرو را در ماشین قرار دهید

    نکته مهم اینکه تمامی وسایل ضد سرقت که برای خودرو ها استفاده می شود عاملی هستند که وقت دزد را بگیرد و دزد را از سرقت منصرف کند بدیهی سارقین ماهر در صورت داشتن وقت سخت ترین موانع را ازبین خواهند برد

    ( گردآوری توسط ابراهیم کزازی از استان مرکزی )



  • جلوگیری از سرقت خودرو


    توصیه های نیروی انتظامی در مورد سرقت وسایط نقلیه

    سرقت اتومبیل و سایر وسایط نقلیه، یکی از دغدغه های همیشگی راکبان آنان است. هر سال نیز تعدادی خودرو به شبکه حمل ونقل شهری افزوده می شود و تنها رعایت نکات ایمنی، هوشیاری در معاملات این نوع وسایل نقلیه، و خرید و فروش در مراکز مجاز، خطر سرقت را کمتر می کند.

    خطرات موجود در معاملات اتومبیل چیست؟

    معاونت انتظامی ناجا می گوید: همه اتومبیل های دزدی اوراق نمی شوند، بلکه اکثر آنها دوباره به خریداران ناآگاه و بی خبر فروخته می شوند. اگر «آگاهانه» یک اتومبیل دزدی خریداری کنید، شما هم دستگیر می شوید و اگر «ناآگاهانه» چنین خریدی کنید، اتومبیل و پولتان را از دست می دهید. بنابراین سعی کنید با توجه به این توصیه ها، دومین قربانی سرقت اتومبیل نباشید! به هرگونه معامله ای که خیلی خوب به نظر می رسد مشکوک باشید، در زمان خرید از افراد غیررسمی، مطمئن شوید که اسم و آدرسی که در اسناد ثبت شده با مشخصات فروشنده اتومبیل مطابقت داشته باشد؛ در مورد فروشنده ای که نشانی، محل کار و شماره تلفن ثابتی ندارد دقت کنید. درباره بیمه و مخارج اتومبیل از فروشنده سؤال کنید و از نمایندگی اتومبیل تحقیقات لازم را به عمل آورید، مطمئن شوید شماره شناسایی خودرو اصیل و دست نخورده و میخ پرچ آن شل نشده باشد و نیز اطمینان یابید پلاک خودرو رنگ نشده باشد و شماره های روی پلاک، شماره های اصلی شرکت باشد.اما اگر خودرویی داریم، برای محافظت از آن باید هزینه ای صرف کنیم

    ابزارهای حفاظتی شامل

    سوئیچ مخفی : یک سوئیچ و حلقه زنجیر ارزان قیمت به هم تابیده شده با سیم سوئیچ استارت اتومبیل به خوبی یک سوئیچ مخفی است.

    سوئیچ قطع کننده سوخت : دریچه ای که سوخت را قطع می کند.

    قفل قابل رؤیت فرمان : از حرکت فرمان جلوگیری می کند.

    قفل پدال اتومبیل : وسیله ای که پدال ترمز و کلاچ را قفل می کند.

    قفل دنده : باعث متوقف شدن حرکت دنده می شود.

    قفل چرخ : از حرکت خودرو جلوگیری می کند.

    قفل کاپوت : از دستیابی سارق به سیستم امنیتی و باتری خودرو جلوگیری می کند.

    آژیر دزدگیر : سیستم های امنیتی که در زمان باز شدن درها، کاپوت و صندوق عقب، با صدای بلند آژیر می کشد.

    جز این ها، صداهایی که در مواقع شکستن شیشه اتومبیل، دست زدن، ور رفتن و بکسل کردن ایجاد می شود و آژیرهایی که در سارق ایجاد وحشت می کنند، باتری ذخیره، چراغ چشمک زن، چراغ ترمز و چراغ جلو و ابزار اتوماتیکی که موتور را از کار می اندازند نیز جزو ابزارهای حفاظتی هستند.

    اما برای این که قربانی سرقت اتومبیل نشویم معاونت انتظامی ناجا توصیه می کند: سوئیچ خودروی خود را بردارید؛ جا گذاشتن سوئیچ باعث سرقت اتومبیل می شود.اتومبیل خود را قفل کنید : تقریباً نیمی از اتومبیل های دزدیده شده، قفل نشده بودند.هرگز سوئیچ یدک را داخل اتومبیل پنهان نکنید : اگر سارق کمی وقت صرف کند، به راحتی سوئیچ یدک را پیدا خواهد کرد.اتومبیل را در جایی پارک کنید که نور کافی باشد : سارق محل تاریک و خلوت را بیشتر دوست دارد.در توقفگاه هایی که نگهبان دارند پارک کنید : سارق اتومبیل نمی خواهد شاهدی داشته باشد و توقفگاه های بدون نگهبان را ترجیح می دهد.اگر در یک توقفگاه دارای نگهبان، اتومبیل خود را پارک می کنید؛ تنها کلید در یا سوئیچ را به نگهبان بدهید. اگر صندوق عقب و داشبورد اتومبیل با یک کلید باز می شوند قفل یکی از آنها را عوض کنید. اجازه ندهید نگهبان توقفگاه به راحتی به کلید صندوق عقب و داشبورد دسترسی داشته باشد.هرگز اتومبیل روشن خود را حتی برای یک لحظه ترک نکنید : اتومبیل ها معمولاً در محل هایی مانند فروشگاه های کوچک، پمپ های بنزین، عابر بانک ها و... دزدیده می شوند. گاهی اوقات وسایل نقلیه در هوای سرد هنگامی که صاحبان اتومبیل برای گرم شدن، آن را ترک می کنند به سرقت می روند.هنگام پارک تمام پنجره های اتومبیل را کاملاً ببندید : هیچ امکانی را برای ورود سارق به اتومبیل ایجاد نکنید.

     



  • آموزش نصب آرام بند


     

     

    آرام بند

    آرام بند یک بازوی مکانیکی هیدرولیکی می باشد که قابلیت نصب بر روی انواع درب های ورودی منازل,درب ورودی شرکت,درب ورودی اتاق,درب حیاط و انواع فلزی چوبی شیشه ای را دارد .آرام بند درب بدون نیاز به سرویس و نگه داری نصب می گردد و عمر بسیار بالایی علاوه بر نحوه عملکرد مطلوب جک آرام بند در را دارد. آرام بند که به آن جک هیدرولیکی نیز می گویند در واقع برای اتوماتیک بسته شدن در کارایی دارد و با توجه به اطلاعات فنی درب نوع این آرام بند در انتخاب می شود. درب ها به وسیله آرام بند در به راحتی بسته می شوند. آرام بند ها به وسیله هیدرولیک داخلی بسته می شوند.آرام بند در قابلیت سازگاری با انواع قفل برقی درب حیاط,قفل برقی ریموتی,,قفل های معمولی را دارد.  

    مزایای استفاده از نصب آرام بند درب

    نصب آرام بند درب باعث بی صدا بسته شدن درب می شود. نصب آرام بند درب ایجاد خرابی در در نمی کند، سهولت تردد را در پی دارد، بسته شدن درب را اتوماتیک می سازد، سرعت باز و بسته شدن درب و تنظیم آن را باب میل کاربر فراهم می سازد. نصب آرام بند درب به همراه قفل ریموتی تردد را در اماکن پر تردد مانند شرکت ها و ادارات بصورت اتوماتیک می کند و ورود و خروج افراد بصورت اتوماتیک می شود. آرام بند درب را می توان جهت انواع درب های پر تردد و یا کم تردد استفاده کرد

    دستور العمل نصب

    .

    لطفاً توجه فرمایید

    در داخل جعبه تمامی جکها یک بروشوری وجود دارد که برای اندازه گیری زوایا ی نصب می توان از آن استفاده نمود ولی باید توجه داشت که این اشکال در ابعاد واقعی طراحی نشده اند ، بنابراین زمانی که درب وچارچوب آن را برای نصب این محصول آماده می کنید ،از این شکل ها به عنوان الگوی نصب و تعیین جای سوراخ ها استفاده نکرده و اندازه گیری های لازم را به صورت دستی انجام دهید

    نوع A:

    نصب پایه بازویی معمولی مدل باز شو درب از داخل
    سوراخ بر روی درب برای آرام بند و سوراخ بر روی چار چوب درب برای پاشنه بازویی ایجاد کنید سوراخ های اصلی را برای تمام پیچ های در نظر گرفته شده (پیچ خودکار: ۴ عدد کونیک و ٢ عدد تخت) ،(پیچ مخصوص درب چوبی: ۴ عدد کونیک و ٢ عدد تخت) با مته ی شماره 5 بر روی درب و قاب آن ایجاد کنید پاشنه ی بازویی(کفشک/ ساعد بازویی) قابل تنظیم را با پیچ های در نظر گرفته شده بر روی قاب درب نصب کنید آرام بند را در قسمت بالای درب با پیچ های ارائه شده نصب کنید. پیچ (سوپاپ) تنظیم سرعت باید مقابل و درراستای لولا قرار گیرد بازوی اصلی را روی شفت پره دار در قسمت پایین آرام بند به صورت عمود بر درب سوار کنید ،سپس بازوی آرام بند را با واشر و یا پیچ ارائه شده محکم کنید پس از وصل کردن ساعد بازویی به بازوی اصلی،طول ساعد بازویی را طوری تنظیم کنید که ساعد عمود بر قاب درب قرار گیرد سرعت بسته شدن درب را تنظیم کرده و ضربه ای محکم به درپوش شفت گرد بالای آرام بند وارد کنید

    instruction-pic-1

    نوع B:

    نصب بازویی در بالای چارچوب مدل باز شو درب به بیرون
    سوراخ بر روی درب برای آرام بند و سوراخ بر روی چار چوب درب برای پاشنه بازویی ایجاد کنید سوراخ های اصلی را برای تمام پیچ های در نظر گرفته شده (پیچ خودکار: ۴ عدد کونیک و ٢ عدد تخت) ،(پیچ مخصوص درب چوبی: ۴ عدد کونیک و ٢ عدد تخت) با مته ی شماره 5 بر روی درب و قاب آن ایجاد کنید پاشنه ی بازویی(کفشک/ ساعد بازویی) قابل تنظیم را با پیچ های در نظر گرفته شده بر روی قاب درب نصب کنید آرام بند را در قسمت بالای درب با پیچ های ارائه شده نصب کنید. پیچ (سوپاپ) تنظیم سرعت باید مقابل و درراستای لولا قرار گیرد بازوی اصلی را روی شفت پره دار در قسمت پایین آرام بند به صورت عمود بر درب سوار کنید ، سپس بازوی آرام بند را با واشر و یا پیچ ارائه شده محکم کنید پس از وصل کردن ساعد بازویی به بازوی اصلی،طول ساعد بازویی را طوری تنظیم کنید که ساعد عمود بر قاب درب قرار گیرد سرعت بسته شدن درب را تنظیم کرده و ضربه ای محکم به درپوش شفت گرد بالای آرام بند وارد کنید

    instruction-pic-2

    :تنظیم سرعت بسته شدن

    .برای آرام تر بسته شدن درب ،پیچ تنظیم سرعت را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید
    . برای سریع تر بسته شدن درب ،پیچ تنظیم سرعت را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید
    نکته: در فصول تابستان و زمستان ،روغن موجود در بدنه آرام بند منبسط و منجمد می شود که این امر موجب اختلال در سرعت باز و بسته شدن درب می شود.
    برای رفع این مشکل تنها کافی است پیچ تنظیم سرعت را سفت و یا شل کنید.
    اخطار!
    هرگز پیچ تنظیم سرعت را بیشتر از ٢ بار بر خلاف جهت عقربه های ساعت (از جایی که در کارخانه تنظیم شده است) نچرخانید . عدم رعایت این نکته باعث خارج شدن پیچ از جای خود و در نتیجه بیرون ریختن مایع داخلی آرام بند و از کار افتادن دستگاه می شود

    توصیه می شود که اگربرای اولین بار اقدام به نصب می کنید وازمطالب بالا چیزی دستگیرتان نشد نصب را به متخصصین سپرده تا با نصب صحیح آرام بند حداکثر استفاده راازآرام بند خود ببرید زیرابا نصب غیراصولی ازعمر مفید آن کم می شودوتنظیم آرام بند با مشکل روبرو می شود  درصورت نیاز برای نصب آرام بند با فروشگاه تماس گرفته تا هم نصب توسط کارشناس انجام گیرد وهم بهترین آرام بند نسبت به در و وزن آن انتخاب شود



  • بازکردن و تغییر رمز گاوصندوق


    پیشنهاد میگردد قبل از اقدام به تنظیم رمز حتما چند بار این متن را بصورت کامل مطالعه نمایید و سپس اقدام به تغییر رمز فرمایید

    باز کردن درب در حالت رمز تک شماره پیشفرض کارخانه

    عدد 75 را بر روی شاخص باز کردن رمز ( | ) قرار دهید . سپس صفحه ی مدرج را 4 دور کامل در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید ( چهار بار عدد 75 را بر روی شاخص باز کردن رمز ( | ) قرار دهید و در دور آخر روی عدد 75 توقف کنید ) سپس یک دور در جهت عقربه های ساعت (خلاف جهت 4 دور قبلی ) بچرخانید. مانند شکل زیر

    توجه : درصورتیکه رمز صندوق را قبلا از 75 به عدد دیگری تغییر داده اید ، در مراحل بالا بجای عدد 75  از عدد خودتان استفاده کنید.

    تغییر دادن رمز درحالت رمز تک شماره
    شاخص تغییر رمز عملا 2 کار انجام میدهد 1- پاک کردن رمز قبلی 2- ایجاد رمز جدید
    پس ابتدا می بایست رمز قبلی پاک شود تا بتوان شماره جدید را تعبیه نمود و جهت اینکار به ترتیب زیر عمل نمائید

     الف) پاک کردن رمز تک شماره ای :
    1- ابتدا درب صندوق را طبق روش آموزش داده شده باز نمائید سپس در حالتی که درب باز است دستگیره را بچرخانید تا زبانه ها از دیواره صندوق خارج شود و حالا عدد 75 را روی شاخص تغییر رمز ( ) قرار داده  و 4 دور کامل  به سمت چپ بچرخانید و در دور آخر روی عدد 75  را روی شاخص تغییر رمز ( ) متوقف کنید .
    توجه : درصورتیکه رمز صندوق را قبلا از 75 به عدد دیگری تغییر داده اید ، در مراحل بالا بجای عدد 75 ، از عدد خودتان استفاده کنید.
    2- کلید تغییر رمز را از پشت درب وارد نموده و 90 درجه درجهت خلاف چرخش عقربه های ساعت بچرخانید . در این حالت رمز قبلی پاک شده و قفل رمز آماده پذیرش رمز جدید می باشد .مانند شکل زیر:

     ب) وارد کردن رمز جدید تک شماره ای:
    توجه1: در رمز های تک شماره ای عدد انتخابی بین 30 الی 40 و 80 الی 90 قرار نگیرد
    توجه2: اگر درهرکدام ازمراحل تنظیم رمز دچارمشکل شدید،مراحل تنظیم رمزرا بدون خارج کردن کلید تغییررمز ازابتدا آغاز کنید.
    1- ابتدا رمز قبلی صندوق را بصورتی که در پاک کردن رمزهای تک شماره ای در بالا و یا در پاک کردن رمزهای سه شماره ای که در ادامه توضیح داده شده است پاک نمایید.
    2-حالا رمز جدید خود را بر روی شاخص تغییر رمز ( ) قرار دهید ( چهار دور کامل در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید و در دور آخر روی عدد جدید توقف کنید ) سپس کلید تغییر رمز را بحالت اولیه برگردانید (90درجه به سمت راست بچرخانید )و از قفل خارج نمائید.

    باز کردن درب صندوق در حالت رمز سه شماره
    توجه : در این مثال از رمز سه شماره ی : عدد اول "80" و عدد دوم "40" و عدد سوم "75" استفاده شده است.
    -    ابتدا شماره اول (80 ) را روی شاخص | قرارداده و سپس 4 دور کامل در جهت خلاف چرخش عقربه های ساعت بچرخانید بطوریکه دور چهارم دقیقا شماره رمز روی شاخص |  قرار گیرد.
    -    سپس صفحه ی مدرج را به سمت راست بچرخانید تا شماره دوم انتخابی (40) جهت رمز دقیقا برروی خط شاخص| قرار گیرد (این دیدن شماره خود یکبار محسوب می شود) سپس 2 بار دیگر به سمت راست بچرخانید تا دور آخر دقیقا شماره رمز روی شاخص | قرار گیرد. ( که میزان چرخش صفحه مدرج در مجموع سه دور می شود)
    -    بعد صفحه ی مدرج را به سمت چپ بچرخانید تا به شماره سوم ( 75 ) انتخابی برسد (که این دیدن شماره هم خود یکبار محسوب می شود ) سپس یکبار دیگر به سمت چپ بچرخانید تا دور آخردقیقا شماره رمز روی شاخص قرار گیرد.( که میزان چرخش صفحه مدرج در مجموع دو دور می شود)
    -    حالا صفحه ی مدرج را به سمت راست بچرخانید تا صفحه از حرکت بایستد و کاملا قفل شود، در اینحالت چنانچه صندوق دارای کلید هم باشد آنرا در حالت باز قرار داده و دستگیره را بچرخانید تا درب باز شود.(
    برگرفته شده ازگروه صنعتی کاوه )

    :



  • آموزش کددادن ریموت پارکینگ و دزدگیر


    کددادن ریموت جنیکس

    نحوه کددهی

    پس از اطمینان از وصل بودن مثبت ومنفی ورودی اصلی دزدگیر،یکی از دربهای اتومبیل را باز نموده(اگر روی میزکار تست میکنید،سیم آبی لادری را به منفی بدهید). سپس سه بار سوئیچ(A.C.C)را بازوبسته نموده ودر بار سوم آن را به حالت باز قرار دهید.اینک باید LED دستگاه به صورت یکسره روشن شود،آنگاه یکی از دکمه های ریموت اول را فشار دهید،LED شروع به چشک زدن میکند وپس از سه ثانیه مجددا به حالت روشن ثابت می ماند.اینک بلافاصله یکی از دکمه های ریموت کنترل دوم را فشار داده وپس از چند ثانیه چشمک زدن LED ، سوئیچ را ببندید وریموت ها را آزمایش کنید.در صورتیکه تمام مراحل بالا را صحیح انجام داده باشید ودستگاه وریموتها نیز سالم باشد بایستی ریموتها کد گرفته باشند .ضمنا تمام مراحل بالا را باید در کمتر از ده ثانیه انجام دهید

    کددادن ریموت پی ال سی

    نحوه کددهی

     ترمز اتومبیل را فشاردهید و در صورتیکه سیم ترمز اتومبیل را وصل نکرده اید سیم نارنجی(سیم قفل کودک دستگاه) را به مثبت مستقیم وصل کنید یکی از دربها را باز کنید.فلاشرهای اتومبیل(راهنماها)شروع به فلاش زدن میکنند.(A.C.C)سپس سه بارسوئیچ را بازو بسته نموده ودر بار سوم سوئیچ را به حالت اینک یکی از دکمه های ریموت را به مدت  سه ثانیه فشار داده تا صدای چند چریپ به نشانه انجام کد دهی شنیده شود.سوئیچ را بسته وریموت را آزمایش کنید.برای ریموتهای بعدی نیز همین مراحل گفته شده را مجددا تکرار کنید به دستگاههای خانواده پی ال سی تا چهار ریموت را میشود کدداد.ضمنا کددادن به ریموت جدید باعث پاک شدن کد ریموت های قبلی نشده و کنسل نمودن کد ریموت های قبلی مستلزم مراحل دیگری است که بعدا به آن اشاره میکنیم. در ضمن اینکه تمام مراحل از ابتدا تا انتها باید در کمتر از ده ثانیه انجام شود

    نصب کارت MEL

    اگر شما قصد نصب قفل برقی بر روی درب پارکینگ دارید برد فرمان شما باید قابلیت ساپورت آن را داشته باشد در بعضی از جکها قسمتی برای اتصال سیم قفل برقی را روی برد فرمان را دارد ولی در بعضی از آنها هم باید یک کارت رادیویی بر روی برد اضافه شود برای جکهای پروتکو و یوروماتیک شما نیاز به کارتی به نام کارت مل دارید که عکس آن را مشاهده می کنید سیم قفل برقی را به کارت مل وصل می کنید و کارت مل را در قسمتی که روی بردفرمان مشخص شده ودرپشت کارت یک سوکت قرار دارد که به حالت نر و مادگی جا می رودبه صورتی که سیم شما از قسمت بالا وصل شود یا برای نصب قفل برقی روی جک وی تو مدل کالیپسو سیم قفل را به ترمینال 21 و20 وصل می کنید حال برای فعال نمودن برنامه باز شدن قفل باید بعضی از پارامترهای برد فرمان را فعال نمایید که برای این کار باید با کارشناسان نصب ما تماس بگیرید

    کددادن به ریموت ام هوس

    نحوه کد دادن

    ریموت ام هوس هاپینگ بوده وریموتی غیر از ریموت فابریک خودش قابل ساخت نمی باشد داخل برد فرمان سه دکمه وجود دارد به نامهای K1 - K2- K3 برای ساخت ریموت جدید دکمه  کا یک را یک با فشار داده سپس یکی از دکمه های ریموت را به مدت چند ثانیه  نگه دارید تا کد بگیردبرای اطلاع از نحوه کددادن بقیه ریموتها به قسمت سوالات متدوال درپایین صفحه مراجعه کنید

     



  • سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry)


    سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry)

    در سال 1982 برای اولین بار در فرانسه، از سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry) بر روی خودروی رنو فیوگو استفاده شد. بعد از این، در سال 1989 به طور گسترده در بین خودروهای شرکت جنرال موتورز آمریکا، محبوبیت پیدا کرد. سیستم دسترسی بدون کلید، در واقع یک سیستم قفل کننده الکترونیکی است که امکان قفل یا باز کردن درب های خودرو و نیز استارت موتور را بدون نیاز به استفاده از کلید، فراهم می کند. در این سیستم، قفل درب ها توسط یک دستگاه کنترل از راه دور که در دست صاحب خودروست، انجام می شود. این سیستم هم اکنون به طور گسترده به عنوان تنها قفل استاندارد خودروها مورد استقبال قرار گرفته است. عملکرد این سیستم بدین صورت است که راننده از فاصله چند متری با فشار دادن یک دکمه، بر روی دستگاه کنترل از راه دور، درب خودرو را قفل یا باز می کند. گفتنی است، در برخی خودروها حتی به راحتی می توان با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، خودرو را نیز روشن کرد.

    دستگاه کنترل از راه دور، در حقیقت دارای یک فرستنده رادیویی کوتاه بُرد است که معمولاً از فاصله 5 تا 25 متری نسبت به خودرو، می   تواند به  منظور قفل یا باز کردن درب خوردو، سیگنال بفرستد. بدین  صورت  که وقتی دکمه  دستگاه کنترل از راه دور فشار داده می  شود، یک سیگنال رادیویی به گیرنده داخل خودرو فرستاده می  شود  و به درب  ها فرمان می  دهد که قفل یا بسته شوند. این عمل، با صدایی غیر از صدای بوق و همراه با روشن و خاموش شدن چراغ  های راهنما صورت می  گیرد و این پیغام را می  رساند که عمل قفل یا باز کردن درب  های خودرو به درستی انجام شده است. همان  طورکه اشاره شد، در برخی خودرو ها، امکان روشن کردن موتور اتومبیل نیز با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، امکان  پذیر است. البته بسته شدن اتوماتیک پنجره  های باز، باز و بسته شدن درب  های صندوق عقب، یا درب  های جانبی برخی خودروها نظیر خودروهای ون را نیز می  توان به سیستم کنترل از راه دور مجهز کرد.

     

    امروزه در برخی خودروها، علاوه بر سیستم دسترسی بدون کلید، از سیستم پیشرفته  تری به نام سیستم کلید هوشمند (Smart Key) نیز استفاده می  شود. این سیستم برای اولین  بار در اواسط دهه 1990 توسط شرکت مرسدس بنز ارائه شد. در این سیستم، راننده برای قفل یا باز کردن درب  ها، نیازی به فشار دادن دکمه روی کنترل از راه دور ندارد. در واقع زمانی  که کلید، همراه یا در جیب راننده است، توسط گیرنده  های حساس خودرو شناسایی می  شود. حال وقتی که راننده، دستگیره درب را می  گیرد یا دکمه صندوق عقب خودرو را فشار می  دهد، قفل  ها به  صورت اتوماتیک باز می  شوند. گفتنی است، خودروهای مجهز به این سیستم، به راننده این امکان را می  دهند تا بتواند بدون استفاده از کلید، با فشار دادن دکمه استارت، خودرو را نیز روشن کند. البته باید دقت داشت که راننده باید کلید را به همراه خود داشته باشد؛ زیرا شناسایی کلید توسط گیرنده  های خودرو ضروری است. گفتنی است، هنگام ترک خودرو، راننده می  تواند با فشار دادن یک دکمه، با لمس دستگیره درب خودرو، و یا فقط با دور شدن از خودرو، درب  های خودرو را به  طور اتوماتیک قفل کند.

     

    سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry)



  • توضیحات حیاطی سیزا ایتالیا


    قفل فوق جایگزین قفلهای حیاطی قدیمی با امنیت و کیفیت یسشتر در دو مدل کلید معمولی و کامپیوتری می باشد  از مزایای این قفل حذف زنجیر پشت درب عدم به هم خوردن تنظیم درب باز کن برقی که معمولا در این مواقع اف اف در کار نمی کند افزایش امنیت درب حیاط  که با هرکلید یا ضربه یا فشار باز نخواهد شد عدم شکسته شدن زبانه قفل یا گیر کردن کلید داخل قفل امکان ریموتی کردن درب حیاط که با این کار کسی که کلید درب را نداشته باشد نمی تواند وارد منزل شود وباید با ریموت در را باز کند از دیگر مزایای آن امکان تنظیم قفل هنگام نصب که نصب این قفل را نسبت به دیگر  قفلهای برقی ساده تر می کند این قفل ساخت کشور ایتالیا ودارای گارانتی معتبر می باشد که با ارسال شماره سریال آن به شماره های درج شده برروی جعبه از گارانتی و خدمات آن استفاده نمایید ضمنا برای افزایش عمر قفل ساخت کلید های برنجی به عنوان کلید یدک توصیه می شود 

     



  • صندوق نسوز


    گاو صندوق نسوز 

    گاوصندوق یکی از مهمترین اقلام در خریدهای مربوط به شرکتها و ادارات است.نیاز به یک گاو صندوق خوب برای محافظت از مدارک و اسناد در مقابل آتش و دزدی بسیار مهم است.به گزارش گروه خواندنی های مشرق، گاوصندوق نیاز همه ادارات و شرکت ها است حتی در خانه نیز گاهی اوقات یک گاوصندوق مطمئن نیاز است.

    تاریخچه ای کوتاه از گاوصندوق

    در قرون گذشته مردم آتش را میپرستیدند چون از آن میترسیدند.در ابتدا راه مقابله با آن را نمیدانستند و به همین علت نمیتوانستند خود و وسایل خود را از دست آن نجات دهند.بسیاری از دست نوشته های بشر که میتوانستند اطلاعات خوبی از آن زمان ها به ما بدهند به علت نبود یک وسیله برای حفاظت از آن ها از بین رفتند. در طی قرون و اعصار متفاوت مردمان از سرزمین های مختلف به سبک های متفاوت به دنبال حفظ آثار و نوشته ها و وسایل ارزشمند خود از شر آتش یا آب یا دزدی ها بوده اند به عنوان مثال میتوان به مصری ها که وسایل مهم خود را در اهرام ها پنهان میکردند،آشوری ها در نقاط مختلف مدارک خود را چال میکردند، یونانی ها اطلاعات مهم خود را برروی عاج فیل میتراشیدند. وقتی که هیچ یک از روشهای سنتی برای حفاظت از مدارک به کمک انسان ها نیامد آنها به دنبال ایجاد یک وسیله با قابلیت بالای حفاظتی افتادند.ژولیو سزار مدارک و گنجینه های خود را در یک صندوق محکم و ساخته شده از آهن نگه داری میکرد.اربابان فئودال به ساخت محلهای زیرزمینی با نگهبانان قابل اعتماد پرداختند.بازرگانان از قرن 15 صندوق هایی از جنس بلوط که با آهن پوشیده شده بودند را توسعه دادند.از سال 1830 اولین نوع های گاو صندوق از جنس آهن با دیواره های داخلی از جنس سنگ،چوب،سیمان،آجرو غیره وارد بازار شد.اولین آزمایش های استاندارد برای یک گاوصندوق خوب در سال 1917 انجام شد.اگرچه این آزمایشات باعث شد بسیاری از این گاوصندوق های قدیمی کارایی و اعتبار خود را از دست بدهند گاوصندوق های نسوز سبک صندوقهای هستند که جهت نگهداری اسناد و اوراق بهادار یا امثال ان در منازل ، دفاتر کار و موسسات کوچک با حجم کار کم مورد استفاده قرار میگیرند. این صندوق ها دارای وزن ها و ابعاد مختلفی می باشند که از 100 تا 500 کیلوگرم متغیر  می باشد.این نوع صندوقها دو جداره و نسوز می باشندکه فضای بین دو جداره خارجی و داخلی با بتن پرشده است وجود بتن و فرم دیواره ها و کلاف ها اجازه نفوذ حرارت را به داخل نمی دهد.
    این نوع صندوقها دارای یک عدد دولابچه و دو عدد لولای کامل می باشند این نوع صندوقها قابلیت نصب انواع قفل های دیجیتالی را دارند.مکانیزم زبانه بندی از نوع دورانی سه جهته می باشد

    ویژگی یک گاو صندوق خوب
    «ضد حریق و انفجار
    «اتصالات و لولاهای ضد دیلم داشته باشد
    «ضد دریل باشد
    «دارای سیستم دزدگیر و ضریب اطمینان فوق العاده باشد
     «قابلیت نصب در دیوار داشته باشد
     «دارای کلید مخفی باشد
     «درصورت واردآمدن هرگونه ضربه ای دارای سیستم دزدگیر فعال باشد
     «درصورت فراموش شدن رمز، امکان بازشدن با کلید را داشته باشد
     «دارای آلارم قبل از اتمام باطری و همچنین درصورت اتمام کامل باطری قابل باز شدن با کیت یدکی را داشته باشد
    «زیبا و جادار باشد
    «کاملا مطمئن و با کارآئی آسان باشد
    «دارای قیمتهای مناسب هم باشد

     



  • عیب یابی خودروهای تولیدی سایپا


    گروه تولیدی سایپا جهت رفاه مشتریان خود بعضی از عیبهایی که معمولا برای خودروهای تولیدی خود به وجود آمده را با ذکر راه حل رفع عیب برای شما ذکر نموده است

    استارت موتور را نمی چرخاند یا نور چراغ جلو کم است :باطری ضعیف یا معیوب است یا کابل های باطری خورده و زنگ زده، یا اتصالها شل است بر ای رفع عیب  باطری را شارژ کنید، سیستم شارژ را کنترل نمایید باطری راتعویض نماییدپست های باطری را تمیز یا تعویض نمایید. اتصال برق باطری و موتور استارت را محکم کنید

    موتور آرام می چرخد ولی روشن نمی شود:باطری ضعیف یا معیوب یا کابل های باطری خورده و زنگ زده اتصال بدنه موتور خوب نیست یا استارت خراب است یا روغن داخل موتور سفت است برای رفع عیب باطری راتعویض نمایید یا فیلتر و روغن موتور را تعویض نمایید

    گردش موتور عادی است ولی روشن نمی شود:خرابی سیستم جرقه جرقه سر شمع مشاهده نمی شود بنزین به کاربراتور نمی رسد برای رفع عیب باید شکستگی در دلکو و چکش برق را بررسی کنید و از نظر نداشتن رطوبت مطمئن شوید، هنگامی که جرقه ای از سر سیم کوئل به دلکو مشاهده نشد اتصال های مدارجرقه و پلاتین را کنترل کنید.اگر سرشمع ها برق وجود دارد، عیب مربوط به سوخت است فیلتر هوا را بردارید و عمل ساسات را بررسی کنید، اگر لازم باشد با فشار آرام انگشت آن را کمک کنید. روغن زدن به محور دریچه کاربراتور ممکن است کمک کند. اتصال بنزین از کاربراتور را شل کرده استارت بزنید و پمپ شدن بنزین را بررسی کنیدبه داخل کاربراتور نگاه کنید گاز بدهید. رطوبت یا خشکی آن را تماشا کنید، اگر خشک بود مسیر پمپ شتاب دهنده را تمیز کنید، درصورتیکه مرطوب باشد شمعها را درآورده و پس از تمیز کردن آنها را از لحاظ فاصله تنظیم کنیدبنزین داخل باک را کنترل کنید ممکن است بنزین نداشته باشد و درجه اشتباه نشان می دهد

    هنگامی که موتور گرم است در دور آرام موتور خاموش می شود:مخلوط بنزین و هوای دور آرام تنظیم نیست پیچ هوا میزان نیست ساسات گیر کرده است کاربراتور خفه کار می کند

    ( گردآوری - میلاد کساوندی )

     



  • سیستم ایموبلایزر در خودروی ال 90


    دراین سیستم با قرارگرفتن سوئیچ داخل مغزی سوئیچ آنتن ترانسپوندر که درمغزی سوئیچ قراردارد شروع به ارتباط با چیپ حافظه داخل سوئیچ کرده وکد ویژه سوئیچ را به طریق رادیویی ازروی چیپ حافظه برداشت می نماید واز طریق پایه 4 سوکت خاکستری خود به پایه 16 سوکت 40 پایه مشکی رنگ یوسی اچ ارسال می کند وازآنجایی که یوسی اچ وظیفه آی سی یوراانجام می دهد وپس از تجزیه و تحلیل این کد وصحیح بودن آن ازطریق پایه 36 سوکت 40 پایه مشکی رنگ خود اطلاعات رابه پایه 58 آی سی یو ارسال می کند و آی سی یو نیز پس از تجزیه و تحلیل این کد ودر صورت صحیح بودن آن سوئیچ رابه عنوان سوئیچ مالک شناسایی و قبول کرده وقفل نرم افزاری ای سی یو باز شده وخودرو آماده روشن شدن می شود

    نکته :جهت جابجایی ست کامل سیستم ایموبلایزراز خودرویی به خودروی دیگر وروشن کردن آن باید مجموعه کلید ویوسی اچ و آی سی یو را منتقل کنیم

    چراغ ایموبلایزر خودروی تندر 90

    درخودروی تندر 90 درحالت سوئیچ بسته چراغ ایموبلایزرکه داخل صفحه کیلومتر یک دایره کوچک قرمزرنگ می باشد هرثانیه یک بار خاموش وروشن می شود ودرحالت سوئیچ باز به محض چرخاندن سوئیچ به مدت سه ثانیه به طور ثابت روشن وسپس خاموش می شود ودرصورت خرابی یا ایراد در سیستم ایموبلایزر در حالت روشن بودن خودرو این چراغ سه باردر ثانیه خاموش وروشن می شود



حالت نمایش عریض
1
بالا